Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

SON DAKİKA

googleplay
Kayseri Hakimiyet Gazetesi / www.kayserihakimiyet2000.com
MEHMET ALP CENGİZ

KAYSERİ’DEN BALKANLARA ÇIKARTMA

Bu haber 08 Ağustos 2018 - 13:45 'de eklendi ve 25 kez görüntülendi.

Kayseri’den Balkanlara Çıkartma.

Kayseri büyükşehir belediyesi tarafından organize edilen ve 4 gece 5 gün balkan turu programı  kapsamında heyet Kosova –Arnavutluk – Karadağ – Bosna Hersek gezisine başladı.

Programın ilk gününde Kayseri Erkilet havalimanından ayrılarak İstanbul aktarmalı olarak Kosova’nın başkenti Priştine havalimanına iniyoruz ve rehberimizle buluşuyoruz.

İlk olarak Osmanlı ile haçlı ordularının karşı karşıya geldiği alanın yanından geçerek Osmanlı Padişahlarından I. Murat’ın organlarının defnedildiği türbeyi ziyaret ediyoruz. Daha sonra Priştine şehir merkezine yol alarak 19.yy dan kalma Saat Kulesi , Kosova müzesi ,15. yy dan kalma Fatih Sultan Mehmed Külliyesi ,Yaşar paşa camii ,Çarşı camiini ziyaret ederek gece konaklayacağımız Prizren şehrindeki otelimize doğru yol alıyoruz.

Geceyi geçireceğimiz otelimizin birkaç yıl önce Prens Charles’ın Kosova’ya geldiğinde konuşma yaptığı otel olduğunu öğrendik.

Sabah kahvaltıdan sonra otelimizin karşısından başlayan şehitler caddesi üzerinden başlayarak şehrin dokusunu ve tarihi yerlerini gezmeye başlıyoruz. 1 Milyon 700 bin nüfuslu Kosova’da Arnavutça, Sırpça ve Türkçe’nin resmi dil olarak  Kullanıldığını rehberimizden öğreniyoruz. Çokta uzun sayılmayacak bir süre önce savaştan çıkmış olan bu ülkede yer yer savaşın izlerini görmek mümkün, Türk mimarisinin etkilerine de sıkça şahit oluyoruz. Halveti tekkesi, Gazi Mehmet Paşa hamamı ,Fatih Sultan Mehmed’in ordusu ile namaz kıldığı Namazgah ,Bayraklı camii .Maraş semti ve Maraş köprüsü ,400 yıllık büyük çınar ,Emin paşa camii ,TC Prizren Başkonsolosluk binası ,Bistrica ( Akdere ) üzerinde bulunan Taş Köprü ,Şadırvan meydanı ,Sinan Paşa camii ,Aziz Gorgi ve Katolik Kiliseleri ,Camisi Yugoslavya zamanında yıkılmış ancak minaresi ayakta kalmayı başarabilmiş Arasta camii Minaresi ,Savaşın yıkıcı etkilerini hala görebildiğimiz Sırp mahallesi ,Roma döneminden kalma şehir kalesini geziyoruz. Ardından Prizrendeki gezimizi noktalayarak Arnavutluğa doğru yol alıyoruz.

BALKANLAR GEZİSİNDE HEYETİMİZ MOSTAR’DA

Arnavutluk’ta İşkodra şehrinde öğle yemeğinin ardından şehir merkezinde küçük bir gezinti yaparak Karadağ’ın başkenti Podgorica’ya doğru yol alıyoruz. Burada akşam yemeğinden sonra kalacağımız otele valizlerimizi bırakarak Pogdorica sokaklarına çıkıyoruz.

Cumhurbaşkanlığı ,Azerbaycan tarafından yaptırılan şehir parkı ,Milenyum köprüsü , Kral Nikola Heykelini görüyoruz. Sabah kahvaltısından sonra Karadağ’ın sahil kentleri olan Budva ve Kotor’a doğru yola çıkıyoruz.

Budva’da Budva Kalesi ,Napolyon tarafından yaptırılmış hisar ,Kale içi ortaçağdan beri orijinal haliyle korunmuş dükkanları, Katolik Kilisesi ,Ortodoks Kilisesi  ve Marinayı geziyoruz.

Öğle yemeği için Kotor şehrine gidiyoruz. Burada yemekten önce küçük bir tur atarak Silah Meydanı, Saat Kulesi , Utanç Sütunu , Aziz Trifun Katedrali , Zanaatçılar Sokağı , Tulumba Çeşmeleri ,Nehir Kapısı , Aziz Luka meydanını geziyoruz. Bosna Hersek’e doğru yola çıkıyoruz daha sonra. 3,5 saatlik yolculuktan sonra Bosna bölgesinde bulunan Mostar şehrine geliyoruz. Mostar köprüsü manzarasında akşam yemeğimizi yiyoruz ve otelimize doğru yola çıkıyoruz. Otele geldiğimizde valizlerimizi indirirken bizimle buluşmak için Saray Bosna’dan yola çıkan Kayseri Büyükşehir Belediye başkanımız Mustafa Çelik geliyor ve herkesle selamlaşarak seyahatimizin nasıl geçtiği ile ilgili bilgi alıyor.  Sabah kahvaltısından sonra Başkan Mustafa Çelik ile birlikte Mostar turuna çıkıyoruz ve tarihi köprüye çıkıyoruz.

Son İki yılda 1000 kişiye sertifika veren Mostar Kayseri’nin binasını ziyaret ettik. Başkan Çelik “Kursumuzun güzel yani Boşnak, Sırp, Hırvat herkese hizmet veren kurslarımız sosyalleşmek ve kardeşlik anlamında ilişkilerimizi geliştirmek anlamında çok önemli. Kurs sorumlusu Billur Dilber gerek kurslarımız gerekse atölye çalışmalarımızla hat, ebru, ahşap boyama, tezhip, örgü teknikleri, kırkyama, filografi, takı tasarımı, Türk mutfağı, keçe yapımı, kumaş boyama, iğne oyası, kağıt telkari, kurslarıyla sadece Mostar halkına değil köylere giderek tüm bölgeye hizmet vermeye çalışıyoruz.” dedi. MEHMET ALP CENGİZ/ MOSTAR