KAYSERİSPOR: 2 – ATİKER KONYASPOR: 1

KAYSERİSPOR: 2 – ATİKER KONYASPOR: 1

KAYSERİ’DE İSTİKLAL YÜRÜYÜŞÜ RÜZGARI

KAYSERİ’DE İSTİKLAL YÜRÜYÜŞÜ RÜZGARI

DEPLASMAN FATİHİ MELİKGAZİ BELEDİYESPOR

DEPLASMAN FATİHİ MELİKGAZİ BELEDİYESPOR

TURGUTLUSPOR- ERCİYESSPOR :2-0

TURGUTLUSPOR- ERCİYESSPOR :2-0

MAZOT HIRSIZLARI ‘TIKAMA’ İLE YAKALANDI

MAZOT HIRSIZLARI ‘TIKAMA’ İLE YAKALANDI

SÖZLE İŞ ARASINDAKİ DAVET
  • OSMANEFEKERE
    • OSMAN EFEKERE
    • OSMANEFKERE@kayserihakimiyet2000.com
    • 27 Ekim 2016 - 14:15:05

Tabiin ulemasından Sırrı Saktı, Allah ondan razı olsun. Bir gün talebesi olan Ebu El Gasım, Elcüneyde (Allah ondanda razı olsun)Ey Cüneyd: Mescide gitti insanlara nasihatte bulun dedi. Cüneyd ise hocasına, ben konuşmak isterdim, ancak Allah’ın şu üç ayetinden konuşurum cevabını verdi. Sonra Cüneyd’in hocası Cüneyd’e, o ayet nedir? Bunun üzerine Cüneyd ayetleri hocasına şu şekilde sıraladı.
a-Birinci ayet, mealen (SİZ KİTABI OKUDUĞUNUZ HALDE, İNSANLARA İYİLİĞİ EMREDİB KENDİNİZİ UNUTUYORSUNUZ)AKLINIZI KULLANMIYOKSUNUZ)Bakara:44).
b-İkinci ayet ise yine Mealen(BEN SİZE MEN ETTİĞİM ŞEYLERİ KENDİM YAPARAK SİZE AYKIRI DAVRANMAK İSTEMİYORUM)Dud:88).
c-Üçüncü ayet ise Mealen(EY İMAN EDENLER, NİÇİN YAPMADIĞINIZ ŞEYLERİ SÖYLÜYORSUNUZ. YAPMADIĞINIZ ŞEYİ SÖYLEMEK, ALLAH YANINDA EN SEVİLMEYEN BİR ŞEYDİR) saf;2,3).
Bunun üzerine şeyh (İmamı seyri saktı)sükût etti, talebe Cüneyd ise evine dönerek kendini uykunun kollarına atarak uyudu. Ancak uykusunda olanlar oldu. Şöyle ki uykuda Cihan Sultanı Hz. Peygamber S,A.V. Efendimizi gördü, Hz. Peygamber, rüyasında Cüneyd’eye, “Ey Cüneyd niçin vaaz etmiyorsun, hemen mescide git insanları irşat et” emrini verdi. Hemen Ceneyd yatağından fırlayarak hocası (İmamı Sırrı Sagtı) ya giderek durumu ona anlatır, çünkü burada aynı niyet olduğu için, kalplerde birleşme meydana gelmiş olur.
Cüneydin hocası (İmamı Sırrı Saktı) Cüneyd’e, “Ey Cüneyd senin durumuna teacccüb ediyorum, zira sen insanlara vaaz etmek için Hz. Peygamberden izin mi alman gerekir?” Nihayet Cüneyd hemen mescidi gider vaaza başlar, Medine halkı da mescidine vaaz var diye mescidi doldururlar. Ancak mescide gelenler arasında, kendisine ulema süsü veren ve aynen ulemanın başlarına sardıkları sarık gibi sarık saran bir müşrikte vardı. Bunun maksadı Mescid de vaaz veren Cüneyd’e bir takım sualler sorup, Cüneyd’inde bu suallerini cevaplandırmasını istiyordu.
Soru şu: “Ey Cüneyd, senden Hz. Muhammed’in şu mealdeki (MÜMİNİN FERASETİNDEN KORK, ÇÜNKÜ O ALLAH’IN NURU İLE GÖRÜR(BAKAR) hadisini açıklamanı arz ediyorum” der. Oradaki (Mescid de) bulunan insanlar Cüneyd bunu nasıl bir anda cevaplandıracak diye taaccub ettiler. Tabi ki Mescide de bulunanların hiç birisi bu soruyu Cüneyde soranın bir müşrik olduğunu bilmezler. Ancak bütün gizliliklere vakıf olan Yüce Allah gaib bir ilimle soru soranın bir müşrik olduğunu. Cüneyd’e bildirir. Nihayet Cüneyd, soru soran kişinin sorusuna cevap olarak “Ey Kişi yukarıda arz edilen hadisin manası, sen bir kâfirsin” dedikten sonra “Kâfir olan kişi bu sözü duyar, duymaz imanla müşerref olmak için ilk sözü İslam’ın ilk şartı olan kelimei şehadeti (EŞHEDÜELLAİLAHEİLLALLAH VEEŞHBDÜ ENNE MÜHAMMEDEM ABDÜHÜ VERASÜLÜHÜ) diyerek kendisini İslam’a teslim etmekle kurtuluşunu tutmuş olur.”
Yukarıdaki menkıbeden anlaşılıyor ki kişi daima bulunduğu toplantılarda hal ve hareketine sahip olması gerekir. Yîne güzel bir deyim var “Evliyanın yanında kalbine, Âlimin yanında diline sahip olması gerekmektedir.

  • Etiketler

The comments are closed.

Üye Girişi
  • Kullanıcı Adınız
  • Şifreniz