JANDARMA GENEL KOMUTANLIĞI ATAMALARI RESMİ GAZETE’DE YAYIMLANDI

JANDARMA GENEL KOMUTANLIĞI ATAMALARI RESMİ GAZETE’DE YAYIMLANDI

İSMAİL KAHRAMAN:MTTB’NİN O HAVASI OLSAYDI 80 DARBESİ OLMAZDI

İSMAİL KAHRAMAN:MTTB’NİN O HAVASI OLSAYDI 80 DARBESİ OLMAZDI

YAHYALI’DA  7. FOTO SAFARİ YARIŞMASI HEYECANI

YAHYALI’DA 7. FOTO SAFARİ YARIŞMASI HEYECANI

TOMARZA GÜNEY ÇEVRE YOLU HİZMETE AÇILDI

TOMARZA GÜNEY ÇEVRE YOLU HİZMETE AÇILDI

KAYSERİSPOR-FC ZBROJKOVA BRNO  1 – 2

KAYSERİSPOR-FC ZBROJKOVA BRNO 1 – 2

DOSTOYEVSKY VE PANSLAVİSM -III
  • BEYHANASMA
    • BEYHAN ASMA
    • BEYHANASMA@kayserihakimiyet2000.com
    • 4 Temmuz 2017 - 12:53:53

Rus Çarını Osmanlı Sultanına karşı savaşa kışkırtır, Hersek ve Bulgaristan ayaklanmalarını destekler, ayaklanmalar sırasında ölen Sırp ve Bulgar askerlerin sayısını çok abartılı bir şekilde okuyucularına duyurur, Avrupa devletlerinin Türk ordusunu silah, mühendis ve para bakımından desteklediğini ve Rusya’ya karşı kışkırttığını söyler. Türklere yardım eden Rusya Müslümanlarını özelliklede Tatarları vatan haini ilan eder ve Rus toprağında her hangi bir haklarının olmadığını savunur.
Dostoyevsky, Türklerin ve Müslümanların aksine dini ve humaniter bir hoşgörüye sahip olduğunu, bunun için Tatarları sindirdikten sonra bile onlara zulüm ve baskı yapmadıklarını, topraklarından sürmediklerini ve hiçbir Avrupa devletinde görülmeyecek şekilde yerli halktan daha fazla imtiyazlar verdiklerini söyler. Türklerin İstanbul ve Anadolu’dan çıkarılıp Asya steplerine sürülmesini, halifeliğin kaba kuvvetle ve siyasal olarak değil de akıllıca hareket edilerek ortadan kaldırılmasını, Ortodoks Hıristiyan inancının İstanbul’da yayılmasını, İstanbul’u ele geçirdikten sonra Türklerin ve Müslümanların silah taşımasının yasaklanmasını ve Ayasofya’nın patrik tarafından kutsanıp kiliseye çevrilmesini teklif eder. Dostoyevsky,Türkleri barbar olarak görürken İslamiyet’i vahşet dini, Osmanlı Devleti’ni de hasta adam olarak niteler. Türklerin Slav halklarına vahşice davrandığını, savaş sırasında esirlerin kulaklarını ve çeşitli organlarını kestiklerini, kadınların ırzına geçtiklerini ve hançerle delik deşik ettiklerini, erkeklerin derilerini yüzdüklerini, küçük çocukların bir kısmını bacaklarından ikiye ayırdıklarını, bir kısmını da süngülediklerini, gözlerini oyup kazığa oturttuklarını ve annelerinin gözleri önünde çocukların hatta kundaktaki bebeklerin parmaklarını keserek acı çektire çektire öldürdüklerini söyler. Rusların ise Avrupa halklarından bile daha medeni olduklarını, Türkleri yendikleri zaman onlara aynı şekilde karşılık vermediklerini belirtir. Dahası Bulgarlar, kasabalarını terk eden Türklerin mülklerine ne yapılacağını sorduklarında Rus başkomutanı ‘Mallar mülkler toplanacak ve bir köşede muhafaza altına alınacaktır. Tarlalar ekilecek, toplanan ürün, emeğin karşılığı üçte birlik bölümü alındıktan sonra Türkler dönene kadar depolanacak, onlara teslim edilecektir’ cevabını vermiştir.
Dostoyevsky’nin hayatının sonlarında özellikle Bir Yazarın Günlüğü’nde yazdığı ve savunduğu fikirler pek çok Rus ve Avrupalı ilim adamı tarafından ciddi bir şekilde eleştirilmiştir. Eleştirmen Rozanov, Kutsal Rus İnsanı mitini yaygınlaştıran ve Panslavist heyecanın bayraktarlığını yapan Dostoyevsky için ‘bütün edebiyatımızda, ülküleri,günün gerçeklerinden böyle bütünüyle kopuk başka yazar yoktur’ der.

  • Etiketler

The comments are closed.

Üye Girişi
  • Kullanıcı Adınız
  • Şifreniz