AGÜSPOR AVRUPA’DA “DALYA” DEDİĞİ MAÇTA KAYBETTİ…

AGÜSPOR AVRUPA’DA “DALYA” DEDİĞİ MAÇTA KAYBETTİ…

KAYMOK’TAN VALİ KAMÇI’YA ZİYARET

KAYMOK’TAN VALİ KAMÇI’YA ZİYARET

KAYSERİ VE ZHENGZHOU’DAN İYİ NİYET

KAYSERİ VE ZHENGZHOU’DAN İYİ NİYET

MELİKGAZİ İLDEM BÖLGESİNE BİR PARK DAHA KAZANDIRDI

MELİKGAZİ İLDEM BÖLGESİNE BİR PARK DAHA KAZANDIRDI

PAŞAYEVA:MUSUL VE KERKÜK BİZİMDİ.SENARYOLARLA ELİMİZDEN ALDILAR

PAŞAYEVA:MUSUL VE KERKÜK BİZİMDİ.SENARYOLARLA ELİMİZDEN ALDILAR

İLİMDE KİBİRLENME
  • OSMANEFEKERE
    • OSMAN EFEKERE
    • OSMANEFKERE@kayserihakimiyet2000.com
    • 11 Haziran 2015 - 17:19:01

İLİMDE KİBİRLENME
Kibir yüklü batılı bir ilim adamı İslam âleminden biri olan Bağdat’a gelerek ilmi yönden orada ki bulunan ilim ehli ile mücadele etmek için bir takım sorular yöneltir ve şöyle der. “Bana ne sorarsanız sorun ben hepsine cevap veririm” diye kibirlendi. Memleket halkı arasında büyük âlim İmamı Azam bulunuyor idi (Allah Ondan razı olsun).
Büyük imam (İmam İmamı Azam) kibirli olan kişiye ben sana bir soru soracağım, kibirli olan ise sor bakalım.
-Hz. Süleyman’la konuşan karınca erkek mi yaksa dişi mi idi?
-Kibirlenen ilim adamı biranda şok olarak sükût etti ve Allah bilir demekle yetindi.
İmamı Azam kibirli olan ilim adamına şöyle dedi, Hz. Süleyman’la konuşan karınca dişi idi der. Ancak İlmiyle gururlanan kişi İmanı Azama karıncanın dişi olduğuna dair delilin nedir. İmamı Azam kibirlenene karşı Hz. Allah K.Kerim’in nemil kelimesi müennestir. Çünkü alametidir harfi ile ifade ediyor. Hülasa kibirlenen kişi kendisinden dünyada daha fazla ilim sahibi olduğunu itiraf etti. Ve bu şekilde kibirliliği yüzünden Allah huzurunda mahcup ve zelil olan şeytan gibi, İmamı Azamın huzuru da batılı zalim şekilde zelil ve mahcup oldu.
**
BEDEVİ ARAPTAN UYARICI ÖĞÜTLER
Sakafı olan Yusuf bin Haccac, Emevi halifesi olan Abdulmelik bin Merva’nın yol komutanı idi. Haccac’ın âdeti yalnız yemek yemezdi, ancak yanına biri gelir onunla yemeğini beraber yerdi. Günlerden bir gün Haccac avlanmak için sahraya çıktı. Ancak öğle yemeği vakti geldi muhafızlarından birini göndererek benimle yemek yiyecek birini bulun diye emir verdi.
Muhafızlar bir hayli araştırmadan sonra bir kaya altında uyuyan bedeviden başka kimse bulamadılar. Muhafızlar uyuyan bedeviyi uyandırdılar. Nihayet uyuyan bedevi uyanarak esnemeye başladı v ayağa kalktı, “Beni niçin uyandırdınız” diye muhafızlara çıkıştı. Muhafızlar ise bedeviye bizim efendimiz Haccac yemek yeme zamanı geldi âdetidir yalnız yemek yemez sizi yanına çağırıyor. Birlikte Haccac’ın yanına vardılar ve Haccac’ın huzurunda, ayakta durdular bir anda Haccac arabiye ben kimim biliyor musun? Arabî ise evet senin kim olduğunu biliyorum sen Yusuf bin Haccac’sın, öyle ise otur benimle yemek ye, ancak Arabî Haccac’a beni bağışla bu konuda bana senden daha üstün biri yemek, yemek için davet etti dedi.
Haccac ise benden üstün kim dedi? Bedevi ben bugün Allan’ın nimetleri için orucum dedi. Haccac ise bedeviye bugün şu çok şiddetli sıcakta oruç tutulur mu dedi. Arabî (bedevi) Haccac’a yani şunu mu istiyorsun ben bugünden daha şiddetli gün oruç tutmamı mı istiyorsun. Haccac arabiye bugün yede yarın oruç tutarsın deyince Arabî sen gaibi biliyor musun ey Haccac deyince, Haccac’a gerekli cevabı vermiş oldu. Nihayet Arabî Haccac’a benden ne istiyorsun ey Haccac? Haccac bedeviye senden bir şey istemiyorum öyle ise beni Rabbim Allah’la baş, başa bırakta gideyim der ve Haccac’ın yanından ayrılırlar. Bu durumda Haccac neye uğradığını bilmez ve herkesi titrettiği halde bir bedevinin huzurunda haksızlığın neticesinin ne kadar faidesiz olduğu kanaatine vararak yaptığına nadim olur ve bu hareket kendisine bir ders olur.

  • Etiketler

The comments are closed.

Üye Girişi
  • Kullanıcı Adınız
  • Şifreniz