POLİSE ATEŞ EDEN 3 KİŞİ KOVALAMACA SONRASINDA YAKALANDI

DÜNYAM HASTANESİ’NİN ACI GÜNÜ

KOCASİNAN’IN SOKAK OYUNLARI ŞENLİĞİ ERKİLETLİ ÇOCUKLARI MUTLU ETTİ

KIBRIS ŞEHİTLERİMİZ İÇİN KILIÇARSLANDAN ERCİYES’E ZİRVE TIRMANIŞI

Kayseri dağcılığının efsane ismi 100’den fazla Erciyes zirvesi bulunan Ali İlik tarafından gelenekselleştirilen Kıbrıs Barış harekatı tırmanışını bu kez Mustafa Kılıçaslan gerçekleştirdi. Mustafa Kılıçarslan’dan Kıbrıs şehitlerimiz için Erciyes solo zirve tırmanışı. Kılıçarslan, tırmanışı ile ilgili bizlerle şu ifadeleri paylaştı: Kayseri’li değerli dağcı arkadaşımız Ali İlik tarafından Kıbrıs Barış Harekatının ve Kıbrıs şehitlerimizin anısına 1975 yılından […]

Mustafa Kılıçarslan’dan Kıbrıs şehitlerimiz için Erciyes solo zirve tırmanışı.
Kılıçarslan, tırmanışı ile ilgili bizlerle şu ifadeleri paylaştı: Kayseri’li değerli dağcı arkadaşımız Ali İlik tarafından Kıbrıs Barış Harekatının ve Kıbrıs şehitlerimizin anısına 1975 yılından beri her 20 Temmuz gününe rastlayan hafta sonunda Erciyes zirve tırmanış etkinliği düzenleniyordu. Bu yıla kadar bu tırmanışlar geniş katılımlı oluyordu. Bu tırmanış etkinliği Kayser’de artık gelenekselleşmişti. Geçmiş yıllarda iki defa da ben katılmıştım.
Ali İlik beyin sağlık sorunları nedeniyle 2017 yılı etkinliğinin yapılamaması söz konusuydu. Bunun için geçen hafta dağcı arkadaşlarımızdan Metin Alımcı tarafından facebook etkinliği düzenlenmiş ve ben bu etkinliğe katılmaya karar vermiştim. Ancak katılımın az olması nedeniyle bu etkinlik Metin Alımcı arkadaşımız tarafından iptal edildi.
1975 yılından beri geniş katılımlı ve aralıksız olarak yapılan bu anlamlı etkinliğin bu sene boş geçmesine gönlüm razı olmadı. Katılan yoksa ben tek başıma tırmanırdım. Zaten şimdiye kadar 14 defa çıktığım Erciyes’e solo tırmanış yapmayı uzun zamandan beri çok istiyordum.
Cumartesi gününden gidip kocaman bir Kıbrıs bayrağı satın aldım. Hazırlıklarımı yaparak 22.07.2017 Cumartesi günü saat 21.00 deki son Develi Minibüsü ile Erciyes Oteller Bölgesine gittim. Dolmuştan iner inmez aldığım yoğun polen kokusu çok güzeldi. O saatte her yer kapalıydı. O kadar tesis içinde tüm ışıkları yanan ve kapısı açık bir yer gördüm ve oraya gittim. Amacım tırmanış saati olan 24.00 e kadar vakit geçirecek bir yer bulmaktı. Gittiğimde kıymetli kayak hocası Veysel Değirmenci ile karşılaştım. Sağolsun Veysel hocamın dükkanında saat 24.00 de kadar oturduk, kıyafetlerimi değiştirdim, fazla eşyalarımı bıraktım. Kendisine çok teşekkür ediyorum. Tam bir doğa dostu, dağ dostu, sporcu dostu.
Saat 24.00 de Veysel hocam ile birlikte fotoğraf çektirerek 23 Temmuz 2017 Pazar gününün ilk dakikalarında saat 00:03 de 2150 rakımlı Oteller Bölgesinden tek başıma zirve yürüyüşüne başladım. Yalnız gittiğimden dolayı dört litre su, yiyecekler, kıyafetler yanında çantamda 20 metrelik bir ip, ilk yardım malzemesi ve bivak torbası da almıştım. Bu eşyaları alması için de kamp çantası ile çıkıyordum. Bu nedenle zirve çantam normalden çok ağırdı ama son haftalarda birçok tırmanış yaptığımdan benim için sorun olmadı. Saat: 02.15 de 2700 metredeki teleferik üst istasyona ulaştım. Rüzgar tam karşıdan sert ve soğuk esiyordu. Üst istasyondan sonra eldiven ve kar maskesi kullanmak zorunda kaldım. Bu tırmanışı sırt rotasından yapmaya karar vermiştim ama rüzgar şiddetli olduğundan sırt rotasından vazgeçip, Sol Kulvar rotasından tırmanmaya karar verdim. Ay ışığı yoktu ve hava çok karanlıktı. Eğer lambamın pili biterse ya da bozulursa zorunlu olarak güneşin doğmasını bekleyecektim. Keşke yanıma bir yedek lamba alsaydım. Lambanın pili bitmedi ve Erciyes’den esen soğuk rüzgara karşı yavaş tempoda ama hiç ara vermeden yürüyerek saat 05:30 da Kahvaltı Kayalıklarına ulaştım. Güneş yeni doğmuştu, onbeş dakika yemek ve fotoğraf molası verdikten sonra Sol Kulvar rotasına doğru tırmanmaya başladım. Saat:07:45 de Hörgüç Kayası’na ulaştım. Burada taş düşme riski yüksek olan bölgeyi hızlı geçebilmek için küçük bir mola verdikten sonra tırmanışa devam ettim. Zirve sırtına yaklaşık otuz metre kala zirveden dönen Bursa Koza Dağcılık grubu ile karşılaştım. Disiplinli bir grup, hep birlikte zirve yapıp dönüyorlardı. Başkanları Hasan Hüseyin Oruç bey ile tanıştık. Sağolsun birkaç fotoğrafımı çektik. Gruptan iki genç arkadaş beni koltuk değnekleri ile zirveye çıkarken görünce çok şaşırdılar. Galiba grubun artçıları idi ve sigara içiyorlardı. Onlara klasik sözümü söyledim: “On yıl önce engelliydim, sigarayı bırakınca engelimden kurtuldum.” Bu arkadaşların sigarayı bırakacakları haberini sabırsızlıkla bekliyorum.
Yine yavaş tempoda tırmanışa devam ederek saat tam 09.30 da Erciyes Küçük zirveye ulaştım. Zirvede dört kişi ile karşılaştım. Benden sonra üç kişi daha küçük zirveye geldiler. Birlikte fotoğraf çekindik ama o fotoğraflar henüz bana ulaşmadı. Ulaşınca yayınlayacağım.
Küçük zirvede bir saat kadar dinlendikten sonra 10:30 da Büyük Zirve’ye hareket ettim. Yarım saatlik bir tırmanış sonrası saat 11.00 de büyük zirveye ulaştım. Küçük zirvede karşılaştığım kişilerin hiçbirisi Büyük Zirveye gelmediler. Bir iki kişi gelse büyük zirvede Kıbrıs Bayraklı fotoğraf çektirmek istiyordum. Ben de Kıbrıs Bayrağını Bünyan Dostları Grubu flamasını büyük zirvede kayalara sererek fotoğraflar çektim. Dağda tek başıma enerjisiz kalmamak için normalden çok fazla yemek yedim. Büyük zirvede yaklaşık bir saat on beş dakika kaldım. Bu zamanın çoğunu büyük zirvedeki yapay mağara tünelde geçirdim, bol bol fotoğraf ve video çektim. Küçük zirvede karşılaştığım yedi kişinin tamamı geri dönmüşlerdi. Çıktığım gibi yine yalnız inecektim. Zaten amacım da buydu.
Saat 12:15 de inişe geçtim. Yalnız olduğum için her zamankinden daha dikkatli ve daha yavaş iniyordum. Yine Hörgüç Kayası’nın altından yan geçiş yaparak Sol Kulvar rotasından indim. Sol Kulvarın ortasında 246. Erciyes zirvesi için dağa tırmanan dağcı arkadaşım Metin Alımcı ile karşılaştım. Saat:15:20 de Kahvaltı Kayalıklarına ulaştım. Burada kısa bir mola verdikten sonra yine yavaş tempoda inişe devam ettim. Su kanallarının başlangıç yerine ulaştığımda kanal içinde akan buzul suyunda ayaklarımı yıkadım. Buz gibi buzul suyundan içtim. Tok olmama rağmen bir şeyler yemeye devam ettim. Kanalın içindeki kuru yere uzanıp yarım saat dinlendim. Buz gibi suda ayaklarımı yıkamak çok iyi geldi ve dinlendirdi.
Son uzun moladan sonra su kanalları boyunca inişe devam ettim. Saat: 18.10 da Teleferik Üst İstasyonuna ulaştım. Ama teleferikler çalışmıyordu. Tam bu anda Develi’li yaylacı Fatma teyzenin çocukları dört çeker arazi aracı ile yanımda durdular. Sağolsunlar üst istasyondan oteller bölgesine kadar bu araç ile indim. Kendilerine teşekkür ediyorum. Saat: 18 ;30 da oteller bölgesindeydim.
1975 yılından beri aralıksız olarak Kıbrıs şehitlerimiz için yapılan Erciyes Zirve Tırmanışı etkinliğine bundan sonra Kayseri Dağcılık İl Temsilciliğinin ve dağcılık kulüplerimizin sahip çıkmasını dilerim. Hatta bu sene içinde bile geniş katılımlı bir etkinlik yapılabilir. Bu vesile ile Kıbrıs şehitlerimizi ve tüm şehitlerimizi minnet ve şükranla anıyorum.