BUYURUN CENAZE NAMAZINA!

Şaban Külhancıoğlu

30-12-2024 21:05

"Yeni yılda kendi cenazenizi defnedin!''

Böyle bir dilek size çok absürt gelebilir ancak açıkladığımda şiddetle kendi cenazenizi kaldırmayı çok isteyeceksiniz.

Bir kişisel gelişim kitabında okumuştum.

Bir insanın kendini daha ileri bir seviyeye çıkartabilmesi için,mevcut halini terk etmesi gerektiğini söylüyordu.

Buradan yola çıkarak...

Şimdiki sen, cenazeni sembolik olarak defnedip, Yeni senle, yeni yıla ve hayata merhaba diyeceksin.

Nasıl mı ?

Eski,demode ve çağın gerisinde kalmış duygularını düşüncelerini ve davranışlarını yok etmeden, kendine, çevrene, ülkene ve dünyaya güzel ve iyi adına hiç bir şeyin gelmeyeceği kesin!

Ne diyordu bir felsefeci: Aynı şeyleri yaparak farklı sonuçlar ortaya çıkamaz!

Açarsak...

Sinirli ve agresif bir insansınız ve insanlarla iletişiminiz çok kötü...

Somurtkansınız,yüzünüz hiç gülmüyor...

Ülke sorunlarından hep şikayet ediyorsunuz; fakat ülkenin meselelerine hiç kafa yormuyor ve değişmesi adına

hiç bir şey yapmıyorsunuz.

Konu komşu,akraba hısımla irtibatınız kesik, iyilik ve yardımseverlik gibi melekeleriniz donmuş.

Çoluğunuz çocuğunuzun geleceği sizi hiç ilgilendirmiyor bunun için kaygılanmıyorsunuz.

Dünyada neler oluyor sizi hiç bağlamıyor.

Sanat, spor ve müzik hayatınızda yer almıyor.

Kitap, gazete, belgesel hak getire...

Sadece televizyon, sosyal medya bağımlılığı tüm hayatınızı işgal etmiş.

İş yerinde, sokakta, binada, tramvayda karşılaştığınız insanlara bir selam dahi vermeyi esirgiyorsunuz.

Kısacası; 'A sosyal' biri olup çıkmışsınız.

Belki tıbben yaşıyor görünüyorsunuz ama manen ölmüşsünüz.

Böylece yıllar yılları kovalamış.

Ve siz her yıl başında 'Yeni yıl'temennilerinde bulunmaktan geri durmuyorsunuz.

''Yeni yılımız kutlu olsun,ülkemize ve dünyaya barış ve huzur gelsin''

Buna benzer dileklerin en yaldızlısı söylenmiş, burçlardan, yıldızlardan medet umulmuş ancak...

Ne yazık ki sonuç hep aynı...

Mutsuzluk,huzursuzluk,savaşlar,kavgalar,gerilim ve şiddet dolu bir dünya!

Çünkü...

Dilemekle,istemekle,en güzel sözleri söylemekle yeni yılda yeni şeylerin olması ihtimali sıfır.

Ve bu sonuca direkt olmasada endirekt katkı sağlayan sen,ben o...

İşte...

Bu kısır döngünün değişmesi için...

Herkesin yeni yılda kendi cenazesini defnetmesi çok hayırlı olacaktır.

Hep birlikte böyle birinin cenazesini defnetmeliyiz.

Hayalimizde tabutumuz giderken de''Allah rahmet eylesin iyi bir insandı ama sadece insandı'' diyelim.

Hem fiziki hem psikolojik böyle birinin hayatta kalmaması yaşamasından evladır diye düşünüyorum.

Yeni yılda...

Yeni davranış,düşünce ve duruş biçimi sergileyen birileri hayattaki yerlerini almalıdır.

Dünyaya,ülkesine,şehrine ve yaşadığı çevresine duyarlı...

Pasif değil aktif...

Güleryüzlü,höşgörülü,insana dokunan...

İnsan olmanın onurunu hisseden biri olarak yaşamak dileğiyle...

Saygılarımla...

         

DİĞER YAZILARI ANNELER GÜNÜ KAPİTALİZMİN TUZAĞI MI? 01-01-1970 03:00 MAHALLEMİZ 'BİR TANE'YDİ 01-01-1970 03:00 YERYÜZÜNÜN YEDİEMİNLERİ 01-01-1970 03:00 ERÜ KALP HASTANESİNDE YOĞUN BAKIM MI YOĞUN SORUN MU? 01-01-1970 03:00 BELSİNDEN AMERİKAYA..! 01-01-1970 03:00 M.TUĞRUL İNANÇ HOCAMLA HAYATA DEVAM!.. 01-01-1970 03:00 BAĞIMLILIĞA BAĞLANMAK 01-01-1970 03:00 DÜŞEN FİYATLAR PAZARCIYI DA TEBESSÜM ETTİRDİ! 01-01-1970 03:00 YAŞLILARI BU İŞKENCEDEN KİM KURTARACAK? 01-01-1970 03:00 YEŞİLAY'I UMUT KAPISI YAPAN BAŞKAN ÇİFÇİ GÖREVİNE VEDA EDİYOR! 01-01-1970 03:00 BU KALDIRIMLAR KAYSERİ'YE YAKIŞMIYOR! 01-01-1970 03:00 SATILIK OY! 01-01-1970 03:00 ŞEHRE BİR VALİ GELMİŞ... 01-01-1970 03:00 ÖLÜLERE ZAM YOK! 01-01-1970 03:00 DÜNYANIN EN KOLAY İŞİ..? 01-01-1970 03:00 SİYASETÇİ BABAM OLSA... 01-01-1970 03:00 YEŞİLAY MUCİZESİ VE REHAB 01-01-1970 03:00   GÜZELLEMECİLER 01-01-1970 03:00 AKP'Yİ AYAKTA ALKIŞLAMALI! 01-01-1970 03:00 ANALARI AĞLATMAYAN VALİ! (Valimiz En Büyük Şansımız) 01-01-1970 03:00 İYİ Kİ BAYRAMLARIMIZ VAR MIŞ! 01-01-1970 03:00 ALETLER AKILLI, YA BİZ 01-01-1970 03:00 PALANCIOĞLU BAŞKANA TEŞEKKÜRLER! 01-01-1970 03:00 NE OLURSAN OL SAHİCİ OL! 01-01-1970 03:00 TARİHİMİZE ZULÜM YAPMAYALIM! 01-01-1970 03:00   TEVAZU ABİDESİ & ABİDİN ÖZKAYA     01-01-1970 03:00 ATATÜRK'Ü ELEŞTİRDİĞİM MESELE..? 01-01-1970 03:00 RAGIP ERTAŞ HOCA YİNE YANILTMADI! 01-01-1970 03:00 DEVEYE SORMUŞLAR 01-01-1970 03:00 AH ŞU GAVURLAR! 01-01-1970 03:00 YARINIMDAN ENDİŞEM VAR! 01-01-1970 03:00