Kolay elde edilen şeyin pek değeri olmazmış derler.
Vatandaşın oyu çok kolay elde edildiğinden midir nedir oylar çok ucuza gider oldu.
Siyasi piyasada oyları satan satana..
Oysa...
Oy ne demek ti; oy namustu.
Bir vatandaşın helaliydi.
Helal oylara bırakın sadık kalmayı,aksine ihanet etme modası çıktı.
Helale haram katmakta neyin nesidir.
Bu mesele tamamen partiler üstü bir meseledir.
Falan partide olmaz filan partide olur diye bakmamak lazım.
Mesele öyle çirkin bir hal almaya başladı ki, ortalık 'Pit Pazarı'na döndü.
Bu iş vatandaşa,demokrasiye ve Cumhuriyete yapılan saygısızlıktır.
Bu durum ülkede siyasetçi-vatandaş arasında bir güven kalmadığının göstergesidir.
Bu işin dinle, imanla, ideolojiyle,milliyetçilikle falan alakasının olmadığı görülmüştür.
Vatandaşın verdiği oyları kendi çıkarı uğruna bir başka partiye aktaranların ahlak zafiyetleri olduğu apaçık ortadadır.
Yani...
Bu iş direkt sadece ahlak meselesidir.
Bu yüzden bir an önce 'Siyasi Ahlak Yasası' çıkarılmalıdır.
Siyasi Partiler Kanunu yeniden gözden geçirilmelidir.
Yüksek Seçim Kurulu yetkilendirilmeli bu tür 'Satışlarda' derhal müdahele etmelidir.
Tüm imtiyazlar ellerinden alınmalıdır.
Milletvekili ise milletvekilliği,belediye başkanı ise belediye başkanlığı iptal edilmelidir.
Vay efendim; eskiden bu işler yok muydu,eskiden de şöyle olmuştu böyle olmuştu...
Siyasi tarihimize utanç vesikası olarak geçen 'Güneş Motel' olayları falan filan...
Olmaz olsun!
Eskiden bu ileri yapanların Allah belasını versin!
Siz namuslu ve dürüst iseniz,doğrusunu siz yapında sizin adamlığınızı görelim.
40-50 Senedir hiç bir şey değişmeyecekti de niye bu çabalar, niye bu beklentiler?
Bir de kalkıp bu milleti umutlandırmayın.
Millet size eskiyi tekrar edin diye oy vermedi.
Doğru işler yapın diye oy verdi.
Madem eskiyi örnek alacaksanız; eskiden iyi şeylerde oldu, onları niye örnek almıyorsunuz?
Mesela,seçimlerden önce açık oturumlar yapılırdı onları yapsanız ya!
Arkadaşlar bu iyi bir yol değil!
Yanlış işlerle doğru şeyler ortaya çıkmaz.
Siyaseti vatandaşa kazık atma işi olarak görmeyi bırakın artık.
''Dereyi geçerken at değiştirilmez''
Hani siz bu töreleri iyi bilirdiniz ya..
Töreleri geçtik insani ve siyasi ahlaka uyunuz.
Eğer ki...
Bir damlacık bu milletin insanına saygınız var sa.
Yapmayın etmeyin!
Bu ülkenin bin yıldır altında yaşadığımız yüce Türk devletinin varlığına saygılı olun!
Her şey maddiyat değil!
Saygılarımla...