"Yeni yılda kendi cenazenizi defnedin!''
Böyle bir dilek size çok absürt gelebilir ancak açıkladığımda şiddetle kendi cenazenizi kaldırmayı çok isteyeceksiniz.
Bir kişisel gelişim kitabında okumuştum.
Bir insanın kendini daha ileri bir seviyeye çıkartabilmesi için,mevcut halini terk etmesi gerektiğini söylüyordu.
Buradan yola çıkarak...
Şimdiki sen, cenazeni sembolik olarak defnedip, Yeni senle, yeni yıla ve hayata merhaba diyeceksin.
Nasıl mı ?
Eski,demode ve çağın gerisinde kalmış duygularını düşüncelerini ve davranışlarını yok etmeden, kendine, çevrene, ülkene ve dünyaya güzel ve iyi adına hiç bir şeyin gelmeyeceği kesin!
Ne diyordu bir felsefeci: Aynı şeyleri yaparak farklı sonuçlar ortaya çıkamaz!
Açarsak...
Sinirli ve agresif bir insansınız ve insanlarla iletişiminiz çok kötü...
Somurtkansınız,yüzünüz hiç gülmüyor...
Ülke sorunlarından hep şikayet ediyorsunuz; fakat ülkenin meselelerine hiç kafa yormuyor ve değişmesi adına
hiç bir şey yapmıyorsunuz.
Konu komşu,akraba hısımla irtibatınız kesik, iyilik ve yardımseverlik gibi melekeleriniz donmuş.
Çoluğunuz çocuğunuzun geleceği sizi hiç ilgilendirmiyor bunun için kaygılanmıyorsunuz.
Dünyada neler oluyor sizi hiç bağlamıyor.
Sanat, spor ve müzik hayatınızda yer almıyor.
Kitap, gazete, belgesel hak getire...
Sadece televizyon, sosyal medya bağımlılığı tüm hayatınızı işgal etmiş.
İş yerinde, sokakta, binada,
Kısacası; 'A sosyal' biri olup çıkmışsınız.
Belki tıbben yaşıyor görünüyorsunuz ama manen ölmüşsünüz.
Böylece yıllar yılları kovalamış.
Ve siz her yıl başında 'Yeni yıl'temennilerinde bulunmaktan geri durmuyorsunuz.
''Yeni yılımız kutlu olsun,ülkemize ve dünyaya barış ve huzur gelsin''
Buna benzer dileklerin en yaldızlısı söylenmiş, burçlardan,
Ne yazık ki sonuç hep aynı...
Mutsuzluk,huzursuzluk,
Çünkü...
Dilemekle,istemekle,en güzel sözleri söylemekle yeni yılda yeni şeylerin olması ihtimali sıfır.
Ve bu sonuca direkt olmasada endirekt katkı sağlayan sen,ben o...
İşte...
Bu kısır döngünün değişmesi için...
Herkesin yeni yılda kendi cenazesini defnetmesi çok hayırlı olacaktır.
Hep birlikte böyle birinin cenazesini defnetmeliyiz.
Hayalimizde tabutumuz giderken de''Allah rahmet eylesin iyi bir insandı ama sadece insandı'' diyelim.
Hem fiziki hem psikolojik böyle birinin hayatta kalmaması yaşamasından evladır diye düşünüyorum.
Yeni yılda...
Yeni davranış,düşünce ve duruş biçimi sergileyen birileri hayattaki yerlerini almalıdır.
Dünyaya,ülkesine,şehrine ve yaşadığı çevresine duyarlı...
Pasif değil aktif...
Güleryüzlü,höşgörülü,insana dokunan...
İnsan olmanın onurunu hisseden biri olarak yaşamak dileğiyle...
Saygılarımla...
Çınar Can Özyürek
GAYRİMENKUL PİYASASI
Mustafa Cengiz
KAYSERİSPOR AZ BÜTÇE İLE BÜYÜK İŞLERE SOYUNDU!
VÜSELA ALİ-İLETİŞİM(SİZLİK)
İLETİŞİM İNCELİKLERİ
Ali Rıza Navruz
BİR GARİP HÜZÜN
Mustafa Cengiz CENK MEYDANI
TÜRKİYE’NİN TEMEL PROBLEMİ EKONOMİ VE FAİZİN DE FAİZİ…
Mustafa Mete ÖZPINAR
B.O.P. TAM GAZ İŞLİYOR
KADİR DAYIOĞLU
TRAFİK CANAVARI!
Bekir Oğuz Başaran
KÖYLÜ MİLLETİN EFENDİSİDİR
M. Kemal Atik
Düşünce ve Eylem Kıskacında Erdemli İnsan
Mustafa Acar
BU KÖY BENİM KÖYÜM DEĞİL.