YEŞİLAY MUCİZESİ VE REHAB

Şaban Külhancıoğlu

18-12-2025 21:29

''Derdi veren Allah dermanını da verirmiş.''

Müslümanlar olarak başımıza gelen her türlü sıkıntı ve derdin Allahtan geldiğine ve çaresinin de yine Allahtan olacağına iman ederiz.

Ancak...

Dertlerimize çare bulmak içinde çaba göstermemiz gerektiği de tembih edilmiştir.

Ne acıdır ki...

Günümüz toplumunda bilhassa gençlerin uyuşturucu ve kumar başta olmak üzere bağımlılık derdimizin olduğu herkesin malumudur.

Bağımlılığı sadece uyuşturucu ve kumar olarak da düşünmeyelim.

Bağımlılığa alkol,sigara,sosyal medya ve cep telefonu bağımlılığını da eklememiz gerekiyor.

Terörden sonra ülkemizin bekasını tehdit altına alan bağımlılık meselesi gençlerimizin hayatlarını kararttığı gibi anneyi,babayı,aile efradını,mahalleyi ve tüm ülkenin geleceğini de karartmaktadır.

Aile içi şiddetten,sokak çatışmasına,üretimden eğitime,huzura,güvenliğe ve toplum hayatının hücrelerine kadar her şeyi darma duman etmektedir.

Bu bağımlılık öyle bir illet ki...

Hiç bir kişi ayırımı yapmaksızın toplumun tüm kesimlerine ve onların çocuklarına musallat olabiliyor.

Sanatçı,savcı,doktor,fakir,zengin,eğitimli,cahil,iyi insan,kötü insan demeden...    

Bağımlılığa düçar olmuş kişiler ve onların aileleri yıllar süren acılar içinde her türlü çareyi denemelerine rağmen tek başına bir türlü bu sorundan kurtulamamaktadırlar.

Bazen özel doktor tedavileri bile bu bağımlılık derdine yeterli olmayabiliyor.

Maddi ve manevi ne bedeller ödenmektedir bu uğurda...

Genç yaşta ziyan olan hayatlar mı dersiniz, dağılan aileler mi...

Toplumun temeline konan bir dinamit misali...

Kavga,şiddet,cinayet,huzursuzluk ve bin bir türlü acılar sarmalının içinde buluveriyorsunuz kendinizi istemeden.

Bu öyle bir sarmal ki...

Dipsiz bir kuyu misali içine düştüğünüzde ne kadar çıkmak isteseniz de çıkamıyorsunuz.

Çırpındıkça sizi içine çekiyor, battıkça batıyorsunuz.

Ümitsizce bu kara günlerin bitmesini bekliyor, sadece Allaha sığınıyorsunuz.

Ve bir mucizenin sizi kurtarmasını bekliyorsunuz.

İşte...

Tam ümitlerin bittiği zannedilen bir zamanda...

Türkiye Yeşilay Cemiyeti bir güneş gibi parlıyor hayatınıza.

Bir kamu spotuyla yaralı ve yıkılmış insanlara o şefkatli elini uzatıyor.

''Gelin'' diyor ''Çare bulabiliriz.''

YEDAM adı verilen Yeşilay Danışmanlık Merkezi size gönül kapılarını ardına kadar açıyor.

Devletimizin güvenli kolları sımsıkı kuçaklıyor.

Sevgiyle, ilgiyle ve samimiyetle dertlerinizi dinliyor.

Günlerce, aylarca bıkıp usanmadan size destek olup doğru yolu gösteriyor.

Sonunda...

Daha emin ellere...

Kayseri Yeşilay Rehabilitasyon Merkezine (REHAB) teslim ediyorlar.

Kayseri'lilerin büyük şansı değerli insan Sayın Valimiz Gökmen Çiçek beyefendinin büyük gayretleriyle kısa zamanda hayata geçirdiği REHAB'a emanet ediyorlar.

Türkiye de 3.üncü Kayseri de bir ilk olan Yeşilay'ın bağımlılık tedavi merkezinde 6 ay hem fiziksel hem psikolojik tedavinin sonucunda...

Bağımlılık illetinden neredeyse hayatının son günlerini yaşamaya gelmiş bağımlılar, yepyeni bir hayata kavuşabilmenin heyecanı ve sevinciyle kurumdan ayrılıyorlar.

Bu bir mucize olsa gerek.

Genç yaşında hayatının en güzel yıllarını heder eden son kertede çareyi ölümlerde arayanlar için bu merkezin sunduğu hizmetin adının tek kelimeyle ''Mucize''den başka türlü ifade edilemez diye düşünüyorum.

Bu mucizeye inananlara ve emek verenlere...

Başta sayın Valimiz değerli insan Gökmen Çiçek, Türkiye Yeşilay Cemiyeti Başkanı Doç.Dr. Mehmet Dinç ve Kayseri Yeşilay Başkanımız Mehmet Çiftçi olmak üzere zatıalilerine dünyalar kadar minnet duysak bir o kadar da teşekkür etsek haklarını ödeyemeyiz.

Allah onlardan razı olsun!

Toplumumuzun temeline dinamit yerleştirmekten farksız olan uyuşturucu ve kumar bağımlılığı ile ilgili hizmet veren Yeşilay'ımız ve ona bağlı Rehabilitasyon Merkezi'mizin Kayseride de hizmet veriyor olması Kayserili vatandaşlarımız için gurur ve övünç kaynağı olsa gerek.

Bu gurur ve övüncü bize yaşatan değerli büyüğümüz kıymetli Valimiz sayın Gökmen Çiçek'e,Türkiye Yeşilay Cemiyeti Başkanı Doç.Dr.Mehmet Dinç'e ve Kayseri Yeşilay Başkanımız Mehmet Çiftçi'ye en derin minnet,hürmet ve saygılarımı iletmeyi bir borç biliyorum.  

Uyuşturucu ve her türlü bağımlılığa düçar olmuş mağdur gençlerimiz ve onların ailelerine sesleniyorum!

Lütfen Yeşilay'ı ve Yedam'ı ziyaret edin!

Ülkemizin gururu Yeşilay size destek olacaktır.

Yaşasın YEŞİLAY! Yaşasın REHAB!                          

Saygılarımla...

 

DİĞER YAZILARI ANNELER GÜNÜ KAPİTALİZMİN TUZAĞI MI? 01-01-1970 03:00 MAHALLEMİZ 'BİR TANE'YDİ 01-01-1970 03:00 YERYÜZÜNÜN YEDİEMİNLERİ 01-01-1970 03:00 ERÜ KALP HASTANESİNDE YOĞUN BAKIM MI YOĞUN SORUN MU? 01-01-1970 03:00 BELSİNDEN AMERİKAYA..! 01-01-1970 03:00 M.TUĞRUL İNANÇ HOCAMLA HAYATA DEVAM!.. 01-01-1970 03:00 BAĞIMLILIĞA BAĞLANMAK 01-01-1970 03:00 DÜŞEN FİYATLAR PAZARCIYI DA TEBESSÜM ETTİRDİ! 01-01-1970 03:00 YAŞLILARI BU İŞKENCEDEN KİM KURTARACAK? 01-01-1970 03:00 YEŞİLAY'I UMUT KAPISI YAPAN BAŞKAN ÇİFÇİ GÖREVİNE VEDA EDİYOR! 01-01-1970 03:00 BU KALDIRIMLAR KAYSERİ'YE YAKIŞMIYOR! 01-01-1970 03:00 SATILIK OY! 01-01-1970 03:00 ŞEHRE BİR VALİ GELMİŞ... 01-01-1970 03:00 ÖLÜLERE ZAM YOK! 01-01-1970 03:00 DÜNYANIN EN KOLAY İŞİ..? 01-01-1970 03:00 SİYASETÇİ BABAM OLSA... 01-01-1970 03:00   GÜZELLEMECİLER 01-01-1970 03:00 AKP'Yİ AYAKTA ALKIŞLAMALI! 01-01-1970 03:00 ANALARI AĞLATMAYAN VALİ! (Valimiz En Büyük Şansımız) 01-01-1970 03:00 İYİ Kİ BAYRAMLARIMIZ VAR MIŞ! 01-01-1970 03:00 ALETLER AKILLI, YA BİZ 01-01-1970 03:00 PALANCIOĞLU BAŞKANA TEŞEKKÜRLER! 01-01-1970 03:00 NE OLURSAN OL SAHİCİ OL! 01-01-1970 03:00 TARİHİMİZE ZULÜM YAPMAYALIM! 01-01-1970 03:00   TEVAZU ABİDESİ & ABİDİN ÖZKAYA     01-01-1970 03:00 ATATÜRK'Ü ELEŞTİRDİĞİM MESELE..? 01-01-1970 03:00 RAGIP ERTAŞ HOCA YİNE YANILTMADI! 01-01-1970 03:00 DEVEYE SORMUŞLAR 01-01-1970 03:00 AH ŞU GAVURLAR! 01-01-1970 03:00 BUYURUN CENAZE NAMAZINA! 01-01-1970 03:00 YARINIMDAN ENDİŞEM VAR! 01-01-1970 03:00