AH ŞU GAVURLAR!

Şaban Külhancıoğlu

10-01-2025 21:44

'Gavur' kelimesinin anlamını özellikle araştırdım.

Google 'Gavur'u tam da bizim anlamına uygun kullandığımız gibi; müslüman olmayanları aşağılamak için kullanılan bir kelime olarak açıklıyor.
Gavur kelimesi, Osmanlı devletinde Farsca 'Gebr'sözcüğünden dilimize girmiş.
Balkanlardaki bir çok toplumda kullanılmaktadır.
Kabul edelim ki kaba ve aşalayıcı nitelik taşıyor.
Batıya, Hiristiyanlara ve bilumum müslüman olmayanlara bir tepki olarak içimizi boşaltmaya birebir seçilmiş sanki.
Hatta...
Kendi içimizde dahi canımızı yakan olay ve kişilere karşı kullanmaktan kaçınmıyoruz.
''Gavur oğlu gavur''''Gavur gibisin''''Gavurun dölü''''Gavurmusun nesin'' gibi...
İşin özü bizden olmayan bizim gibi inanmayanlara karşı bir aşağılama ifadesidir vesselam.
İyi tamamda...
Yaşadığımız yeryüzünde gavur diye yaftaladığımız, beğenmediğimiz, küçümsediğimiz hıristıyan, batı alemi olmasa insanlığın hali nice olurdu acaba, hiç düşündük mü!
Bilhassa müslüman aleminin...
Yediğimiz içtiğimizden tutun, kullandığımız alet edevata kadar...
İnsanlığın istifadesine sunulmuş her türlü gelişmeyi o beğenmediğimiz, aşağıladığımız 'Gavurların' katkısına borçluyuz diye düşünüyorum.
Sağlıkta,insan haklarında,teknolojik refahta, sosyal ve siyasal standartlarda son iki yüz yıldır batı alemi bize yön gösterici olmuştur.
İlimde ve bilimde bugün gelinen nokta akıllarımızı zorlayacak seviyeye gelmiştir.
Hiç uzağa gitmeden kendi hayatımdan örnekleme yapacağım.
Yirmi beş senedir şeker hastası olarak gavurların icat ettiği insülün ve diğer ilaçlarla hayatımı sürdürebiliyorum.
Yine yirmi yıldır bir kronik kalp hastası olarak son on yıldır takılan kalp pili sayesinde ayaktayım.
İki yüzyıl önce batı aleminin insanlığa armağan ettiği arabayı kullanıyorum.
Cep telefonu ve bilumum elektronik aletlerle hayatımı daha müreffeh hale getiriyorum.
'Gavur'un insanlığa sunduğu makine ve techizatlarla ameliyat dahil (Rontgen, MR, Ultrason...)her türlü operasyonlardan yararlanarak sağlığımı koruyabiliyorum.
Bundan 50-60 yıl önce verem, tifo gibi hastalıklardan insanlık tükenirken şimdi bu hastalıkların adını bile unuttuk Marie Curie, Pastör gibi hıristiyanların buluşları sayesinde.
Ortalama 40-50 yaş olan insan ömrü bugün 70-80 yaş sınırına bu gavurların tıp ilmindeki çabaları ile gelmiştir.
Dahası...
Sosyal, siyasal, sendikal haklar alanındaki tüm gelişmeler batıdan örnek alınarak hayatımıza girmiştir.
Daha düne kadar sokak ortasında tozun toprağın içerisinde kurbanlarımızı keserken Avrupa uyum yasaları gereği hijyenik mekanlara taşımak zorunda kaldık.
İlo çalışma standartları sayesinde çalışma hayatımız yasal güvencelere kavuşabilmiştir.
Sendikal haklar hakeza...
ISO standartlarını batı sayesinde bilir olduk.
Örnekleri çoğaltabiliriz.
Benim kastım doğu-batı,müslüman-hırıstiyan çatışması yapmak asla değildir.
İyi-kötü rekabetide bence doğru değildir.
Aslolan dünyaya, meselelere objektif bakabilmektir.
Uluslararası ülkelerin menfaat çatışmalarını (sömürü, işgal...)ayrı değerlendirip...
Dünyadaki olup bitenleri her türlü din, mezhep, ırk, renk anlayışının üstünde görebilmektir.
Dünya halklarının hiç birisinin dünyayı idare eden sömürgeci yönetimlerden ayrı ve masum olduklarını düşünebilmektir.
Bana göre farklı dini inanç, ırk ve renkten hiç bir topluluğu ve halkları toptancı bir yaklaşımla dışlamamalıyız.
Yahudi, Ermeni, Hırıstiyan, Arap, Türk, Kürt diyerek.
Tek eleştirimiz halkları yöneten yönetimlere olabilir.
Kötü yönetimler kötü ebeveynler gibi kardeşi kardeşe düşman etmekten menfaat sağlayabilirler.
Tarih bunun örnekleri ile doludur.
Halklar birbirine düşman edilerek savaşlarla yok edilmiştir.
Gazze olayında halkların masum olduğunu ortaya koyan ibret alınacak olaylar yaşanmıştır.  
Tıpkı; Amerikada Amerikalı gençlerin, İsrailde İsrail halkının 'Gazze Katliamını'protesto ettikleri gibi...
Bu sebeple dünya halkları olarak birbirimize boşuna 'Gavurluk'yapmayalım!

Saygılarımla...        
       

DİĞER YAZILARI ANNELER GÜNÜ KAPİTALİZMİN TUZAĞI MI? 01-01-1970 03:00 MAHALLEMİZ 'BİR TANE'YDİ 01-01-1970 03:00 YERYÜZÜNÜN YEDİEMİNLERİ 01-01-1970 03:00 ERÜ KALP HASTANESİNDE YOĞUN BAKIM MI YOĞUN SORUN MU? 01-01-1970 03:00 BELSİNDEN AMERİKAYA..! 01-01-1970 03:00 M.TUĞRUL İNANÇ HOCAMLA HAYATA DEVAM!.. 01-01-1970 03:00 BAĞIMLILIĞA BAĞLANMAK 01-01-1970 03:00 DÜŞEN FİYATLAR PAZARCIYI DA TEBESSÜM ETTİRDİ! 01-01-1970 03:00 YAŞLILARI BU İŞKENCEDEN KİM KURTARACAK? 01-01-1970 03:00 YEŞİLAY'I UMUT KAPISI YAPAN BAŞKAN ÇİFÇİ GÖREVİNE VEDA EDİYOR! 01-01-1970 03:00 BU KALDIRIMLAR KAYSERİ'YE YAKIŞMIYOR! 01-01-1970 03:00 SATILIK OY! 01-01-1970 03:00 ŞEHRE BİR VALİ GELMİŞ... 01-01-1970 03:00 ÖLÜLERE ZAM YOK! 01-01-1970 03:00 DÜNYANIN EN KOLAY İŞİ..? 01-01-1970 03:00 SİYASETÇİ BABAM OLSA... 01-01-1970 03:00 YEŞİLAY MUCİZESİ VE REHAB 01-01-1970 03:00   GÜZELLEMECİLER 01-01-1970 03:00 AKP'Yİ AYAKTA ALKIŞLAMALI! 01-01-1970 03:00 ANALARI AĞLATMAYAN VALİ! (Valimiz En Büyük Şansımız) 01-01-1970 03:00 İYİ Kİ BAYRAMLARIMIZ VAR MIŞ! 01-01-1970 03:00 ALETLER AKILLI, YA BİZ 01-01-1970 03:00 PALANCIOĞLU BAŞKANA TEŞEKKÜRLER! 01-01-1970 03:00 NE OLURSAN OL SAHİCİ OL! 01-01-1970 03:00 TARİHİMİZE ZULÜM YAPMAYALIM! 01-01-1970 03:00   TEVAZU ABİDESİ & ABİDİN ÖZKAYA     01-01-1970 03:00 ATATÜRK'Ü ELEŞTİRDİĞİM MESELE..? 01-01-1970 03:00 RAGIP ERTAŞ HOCA YİNE YANILTMADI! 01-01-1970 03:00 DEVEYE SORMUŞLAR 01-01-1970 03:00 BUYURUN CENAZE NAMAZINA! 01-01-1970 03:00 YARINIMDAN ENDİŞEM VAR! 01-01-1970 03:00