ALETLER AKILLI, YA BİZ

Şaban Külhancıoğlu

04-06-2025 15:30

Çağımızda teknoloji insan aklının sınırlarını zorlayacak derecede gelişme kaydetti.
Öyle ki...
Bizim yerimize düşünen yapay zekadan tutun,her işimizi yapabilen robotları,bilgiyi bilimi depolayan bilgisaraylardan,dünyayı avuçlarımızın içine taşıyan akıllı telefonlara kadar olan...
Bu gelişmeleri kanıksadık neredeyse.  
Bilim ve teknoloji yaşam kalitemizi zirvelere taşıdı.
Ayaklarımız yere basmıyor,her şey ayağımıza kadar gelebiliyor.
Bir tuşla hayatımızı yönlendirebiliyoruz.
Bir tuşla dünyayı ayaklarımızın altına serebiliyoruz.
Öyle ki...
Bu gelişmelerin hızına yetişemiyoruz artık.
Bu gişidat istesek de istemesek de bize devam danışmadan devam ediyor.
Ve edecekte...
Lakin...
Durup düşündüğümüzde, bu ileri teknojik yaşamın bizden çok şeyler de götürdüğünü fark ediyoruz.
En başta kendimizi kaybettiğimizi görüyoruz.
O içimizde 'İyi İnsan'ı yitirdiğimizi...
İnsana mahsus değerleri...
Evet...
Hayatın içinde teknoloji bize kolaylıklar getirirken o en değerli aklımızı da pasifleştiriyor.
Hayatımıza giren aletler hızla akıllanıyor ama biz o hızda aklımızı kullanabiliyor muyuz?
Sorun burada!
Bana göre insan aklı geride kaldı.
Hala...
Çekirdek kabuklarını yere atanlar,yerlere tükürenler,alkollü araç kullananlar,hayvanlara ve çevreye zarar verenler...
Şiddetten medet umanlar,boşanmayı beceremeyip eşlerini öldürenler...
Laikliğe,Cumhuriyete,demokrasiye ve ülkemizi bu günlere armağan eden Atatürk'e düşmanlık edenler var.
Bu işler akılla izah edilecek işler değil herhalde.
Tüm bunlara rağmen...
Bu insanların, en lüks arabaya binip en akıllı evlerde oturup,en ileri aletleri kullanıp da kendi akıllarını kullanamaması ne garip değil mi?
Hala...
Allahın canlılar içinde insanlara bahşettiği aklı kullanamaması büyük bir kayıp olsa gerek.
Çünkü eldeki veriler bunu gösteriyor maalesef.
Cezaevlerinde 407.000 insanın olması bunu işaret etmiyor mu sizce?
Atatürk'ten sonra gelen siyasilerin sözlerine kanıp bugün ülkemizin içinde bulunduğu her türlü geri kalmışlığın temelinde...
Türk halkı olarak aklın ötesinde yaptığımız duygusal tercihlerin payı yok mudur?
Artık...
Başta siyasi seçimlerimiz olmak üzere her konuda duygularımızdan ziyade aklımızı kullansak daha iyi olacak sanırım.
Akıllı aletler kullanmakla değil,aklımızı kullanmakla mahir olmalıyız.
Bunun için...
Kitap okumalı,dört işlemi kendimiz yapmalı,bulmaca çözmeli,bol bol düşünmeliyiz.
Aksi halde...
Aletlerin aklına muhtaç olacağız.
Saygılarımla...  

DİĞER YAZILARI ANNELER GÜNÜ KAPİTALİZMİN TUZAĞI MI? 01-01-1970 03:00 MAHALLEMİZ 'BİR TANE'YDİ 01-01-1970 03:00 YERYÜZÜNÜN YEDİEMİNLERİ 01-01-1970 03:00 ERÜ KALP HASTANESİNDE YOĞUN BAKIM MI YOĞUN SORUN MU? 01-01-1970 03:00 BELSİNDEN AMERİKAYA..! 01-01-1970 03:00 M.TUĞRUL İNANÇ HOCAMLA HAYATA DEVAM!.. 01-01-1970 03:00 BAĞIMLILIĞA BAĞLANMAK 01-01-1970 03:00 DÜŞEN FİYATLAR PAZARCIYI DA TEBESSÜM ETTİRDİ! 01-01-1970 03:00 YAŞLILARI BU İŞKENCEDEN KİM KURTARACAK? 01-01-1970 03:00 YEŞİLAY'I UMUT KAPISI YAPAN BAŞKAN ÇİFÇİ GÖREVİNE VEDA EDİYOR! 01-01-1970 03:00 BU KALDIRIMLAR KAYSERİ'YE YAKIŞMIYOR! 01-01-1970 03:00 SATILIK OY! 01-01-1970 03:00 ŞEHRE BİR VALİ GELMİŞ... 01-01-1970 03:00 ÖLÜLERE ZAM YOK! 01-01-1970 03:00 DÜNYANIN EN KOLAY İŞİ..? 01-01-1970 03:00 SİYASETÇİ BABAM OLSA... 01-01-1970 03:00 YEŞİLAY MUCİZESİ VE REHAB 01-01-1970 03:00   GÜZELLEMECİLER 01-01-1970 03:00 AKP'Yİ AYAKTA ALKIŞLAMALI! 01-01-1970 03:00 ANALARI AĞLATMAYAN VALİ! (Valimiz En Büyük Şansımız) 01-01-1970 03:00 İYİ Kİ BAYRAMLARIMIZ VAR MIŞ! 01-01-1970 03:00 PALANCIOĞLU BAŞKANA TEŞEKKÜRLER! 01-01-1970 03:00 NE OLURSAN OL SAHİCİ OL! 01-01-1970 03:00 TARİHİMİZE ZULÜM YAPMAYALIM! 01-01-1970 03:00   TEVAZU ABİDESİ & ABİDİN ÖZKAYA     01-01-1970 03:00 ATATÜRK'Ü ELEŞTİRDİĞİM MESELE..? 01-01-1970 03:00 RAGIP ERTAŞ HOCA YİNE YANILTMADI! 01-01-1970 03:00 DEVEYE SORMUŞLAR 01-01-1970 03:00 AH ŞU GAVURLAR! 01-01-1970 03:00 BUYURUN CENAZE NAMAZINA! 01-01-1970 03:00 YARINIMDAN ENDİŞEM VAR! 01-01-1970 03:00