DEVEYE SORMUŞLAR

Şaban Külhancıoğlu

11-03-2025 21:11

''Deveye sormuşlar neren doğru,o da demiş ki nerem doğru ki''

Yapılan işlerin ve ortaya çıkan ürünlerin tamamının kusurlu olduğunu anlatmak kastıyla söylenen bir Atasözünden bahsediyorum.

Valla kimse kusura bakmasın!

Evirip çevirmeye gerek yok.

Ne yazık ki...

AKP iktidarının 22 yılın sonunda bizi getirdiği noktada ülkenin şu meselesi de çok güzel diyebileceğimiz bir husus göremiyorum.

Hemen belirteyim.

Ben bu tespitlerimde külliyen yanılıyor olabilirim.

Bunu bir vatandaş feryadı veya hezeyanı olarak değerlendirebilirsiniz.

Nihayetinde bir siyasetçi,bir akademisyen ve bir gözlemci iddiasında değilim.

Tek derdim...

Denizde damla misali içinde bulunduğumuz bu duruma bir nebze ayna tutabilmektir.

Ülkenin en önemli 'Bekaa' meselesinin hala can yakıcı bir özellik taşıdığını söyleyerek başlayayım.

Eskiden bir önceliğimiz vardı biliyorusunuz.

O da PKK terörü...

Şimdilerde ''Terörsüz Türkiye'' adı altında yeni çabalar var ama...

Haydi hayırlısı.

Daha önceki çözüm süreci filminin sonu iyi bitmemiş ve fatura çok ağır olmuştu.

Gelelim diğer can alıcı sorunlarımıza..  

Son yıllarda bekamızı direk etkileyen terörün yanına mülteciler ve uyuşturucu meselelerimizi de eklemeliyiz diye düşünüyorum.

Uyuşturucu kullanımının resmi rakamlara göre 13 yaşına kadar indiği ne yazık ki bir hakikat..

Artık...

Sanatçıların entellektüellerin ve bürokratların çocuklarıda uyuşturucuya muzdarip kalabiliyor.

Bunun yanında sanal kumarında gençler arasında %80 seviyesinde olduğu gerçeği suratımıza tokat gibi çarpıyor.

Gençler cep telefonları sayesinde çok rahat kumar illetine bulaşabiliyor.

Haber proğramları ve sosyal medya uyuşturucu kullananların sebep olduğu olaylar ile dolu.

Ülkede neredeyse uyuşturucuyu kullanmayana rastlamak bir şans gibi.

Şiddet, gasp, cinayet, tehdit, şantaj hayatımızın sıradan olayları halini aldı.

Mülteciler ve sınırlarımızdan sızan yabancı akını ülkemizin her yönüyle altından kalkamayacak sınırına gelmiş durumda.

Ülkenin tüm kaynaklarını etkileyen mülteci meselesi iç güvenlik ve sosyal hayatımızı da tehdit eder hale gelmiştir.

On milyonu bulan ve sayıları hızla artan yabancılar sorunu yediğimiz ekmekten içtiğimiz suya kadar ülke kaynaklarını adeta tehdit etmektedir.

Bir zaman sonra acıdığımız bu insanların acınacak hallerine düşmemiz pek uzak görülmüyor.

Zaten...

Bir tarım ülkesi olarak yediğimiz içtiğimizi ithal eder durumdayız.

Sağlıkta her geçen gün geriye gidiyoruz.

Aylar sonrasına verilen randevular, doktorlarımızın yetersizliği yüzünden bazı polikiliniklerin kapanmış olması bu işin vehametini gözler önüne sermektedir.

Enflasyon, eğitim, işsizlik, hayat pahalılığı, gelir yetersizliği...

Yargıya güven,fikir hürriyeti,liyakat sorunu gibi sorunlar geleceğe olan ümidimizi kırmaya yetiyor da artıyor bile.

Bizi birazcık tebessüm ettiren yollar, köprüler,savunma araçları içimizdeki endişeleri gidermeye yetmemektedir.

Ne yapılan yollardan,köprülerden güle oynaya geçebiliyor tadını çıkarabiliyoruz,ne o yapılan savunma teçhizatlarına tam manasıyla sevinebiliyoruz.

Özetle...

Benim baktığım zaviyeden işler iyi görünmüyor.

Başkalarının baktığı yerden ülkemizin geleceği çok parlak görünebilir.

Bu görüşlere sadece saygı duyarım ama asla katılamam.

Benim baktığım yerden insanları mutlu ve neşeli göremiyorum.

İddiama katılmayanların çarşı pazarda ve toplu taşıma araçlarında insanların yüzlerine bakmalarını tavsiye ediyorum.

Kavgaları,şiddeti,cinayetleri,silahlanmayı söylemeye gerek yok sanırım.

Her şey bir tarafa...

Koskoca Türkiye Cumhuriyeti olarak bu zamanda başıboş hayvanların saldırılarına maruz kalmak çok hazin değil mi!

Bırakın insanları hala hayvanlarımızı sağlıklı bir düzene sokamadık!

Saygılarımla...

                

DİĞER YAZILARI ANNELER GÜNÜ KAPİTALİZMİN TUZAĞI MI? 01-01-1970 03:00 MAHALLEMİZ 'BİR TANE'YDİ 01-01-1970 03:00 YERYÜZÜNÜN YEDİEMİNLERİ 01-01-1970 03:00 ERÜ KALP HASTANESİNDE YOĞUN BAKIM MI YOĞUN SORUN MU? 01-01-1970 03:00 BELSİNDEN AMERİKAYA..! 01-01-1970 03:00 M.TUĞRUL İNANÇ HOCAMLA HAYATA DEVAM!.. 01-01-1970 03:00 BAĞIMLILIĞA BAĞLANMAK 01-01-1970 03:00 DÜŞEN FİYATLAR PAZARCIYI DA TEBESSÜM ETTİRDİ! 01-01-1970 03:00 YAŞLILARI BU İŞKENCEDEN KİM KURTARACAK? 01-01-1970 03:00 YEŞİLAY'I UMUT KAPISI YAPAN BAŞKAN ÇİFÇİ GÖREVİNE VEDA EDİYOR! 01-01-1970 03:00 BU KALDIRIMLAR KAYSERİ'YE YAKIŞMIYOR! 01-01-1970 03:00 SATILIK OY! 01-01-1970 03:00 ŞEHRE BİR VALİ GELMİŞ... 01-01-1970 03:00 ÖLÜLERE ZAM YOK! 01-01-1970 03:00 DÜNYANIN EN KOLAY İŞİ..? 01-01-1970 03:00 SİYASETÇİ BABAM OLSA... 01-01-1970 03:00 YEŞİLAY MUCİZESİ VE REHAB 01-01-1970 03:00   GÜZELLEMECİLER 01-01-1970 03:00 AKP'Yİ AYAKTA ALKIŞLAMALI! 01-01-1970 03:00 ANALARI AĞLATMAYAN VALİ! (Valimiz En Büyük Şansımız) 01-01-1970 03:00 İYİ Kİ BAYRAMLARIMIZ VAR MIŞ! 01-01-1970 03:00 ALETLER AKILLI, YA BİZ 01-01-1970 03:00 PALANCIOĞLU BAŞKANA TEŞEKKÜRLER! 01-01-1970 03:00 NE OLURSAN OL SAHİCİ OL! 01-01-1970 03:00 TARİHİMİZE ZULÜM YAPMAYALIM! 01-01-1970 03:00   TEVAZU ABİDESİ & ABİDİN ÖZKAYA     01-01-1970 03:00 ATATÜRK'Ü ELEŞTİRDİĞİM MESELE..? 01-01-1970 03:00 RAGIP ERTAŞ HOCA YİNE YANILTMADI! 01-01-1970 03:00 AH ŞU GAVURLAR! 01-01-1970 03:00 BUYURUN CENAZE NAMAZINA! 01-01-1970 03:00 YARINIMDAN ENDİŞEM VAR! 01-01-1970 03:00