GÜZELLEMECİLER

Şaban Külhancıoğlu

11-12-2025 11:43

''Eskiye rağbet olsa pit pazarına nur yağardı'' diye çok veciz bir Atasözümüz vardır.

Yani...

İnsanlar hep yeniyi tercih eder,eskiyi istemez anlamını taşır.

Ancak...

Bazı insanlar var ki hep eskide takılır kalır.

Antikacıları ve antika merakını ayrı tutuyorum.

Bu eskide kalanlar yeniyi ve yenilikleri görmek istemez bir türlü.

Dünyanın eğitimde,bilimde,yaşam şartlarında,sağlıkta,insan ilşkilerinde hangi merhaleye geldiğini

idrak edemezler.

Hele hele...

Eski güzellemelerinin sevdiği veya destek verdiği hükümetler tarafından siyaseten istismar ediliyorsa değme gitsin keyiflerine.

Dillerine pelesenk olur.

Artık...

Yıllar önce sağlık alanında yaşanmış zorluklar en büyük siyasi kozdur onlar için.

Eskiden olan kuyruklar,kıtlıklar,darlıklar ve yaşanmış her türlü imkansızlıklar iyi ki yaşanmış gibidir neredeyse.

İşin garibi...

Bu eski güzellemelerini hükümetlerin istismar etmesini ve kendilerine siyasi malzeme çıkarmalarını insan bir nebze anlayabilir.

Ama...

Bu vatandaşlarımızın tavrına ''Size ne o oluyor kardeşim'' demeden edemiyor insan.

'O' insanlar için günümüzdeki geri kalmışlık,acziyet,ve insana yakışmayan muameleler hiç bir önem arz etmez.

Öyle kendilerini kaptırırlar ki...

Dünyanın gelişmiş ülkelerinin ulaştığı seviyeyi bırakın görmeyi, duymak bile istemezler.

Öyle ki...

Avrupa'da yakınlarının güzel imkanlar içinde bizzat yaşıyor ve istifade ediyor olsalar dahi ülkesinin geri kalmışlığını aklına bile getirmezler.

Bu insanlar; safça dünyadan bi haber olanlara göre vicdan ve akıl körlüğünde katmerlidirlir.

Bana göre bu vicdan ve akıl körlüğüne sebep, desteklediği partinin sempatizanı olmasıdır sadece.

Acı olanda budur.

Bu konuda sağlıkta verdiğim örneği diğer alanlardan da verebilmemiz mümkündür.

İstihdamda,enflasyonda,sosyal güvenlikte,refahta ve ekonomide...

İşin ironik yönü ise...

Bu insanlar insana yakışmayan ekonomik ve sosyal refah düzeyinin altında bir yaşam sürmelerine karşın...

''Eskiden bu imkanı da bulamadıklarını''söyleyip eski güzellemesi yapabilirler çok rahat.

Ülkenin ekonomisinin iç açıcı olması onları asla bağlamaz.

''Almanya bizi kıskanıyor''diyerek işin içinden sıyrılabilirler.

Mazot fiyatları iki sene gibi bir zamanda 5-6 kat artığında...

''Beni zam hiç entere etmiyor ben yine 50 tl lik mazot alıyorum'' diyebilirler hiç düşünmeden...

Dolar fiyatları aşırı yükseldiğinde''Niye endişe ediyorsunuz siz dolarla mı maaş alıyorsunuz?'' diyerek çözümü hemen buluverirler.

Yakıt fiyatlarına ,elektriğe zam gelir,güzellemecilerin cevabları hazırdır.

''Evvelden kalorifer mi vardı,gaz lambasında oturur ders çalışırdık.''

Daha bi dünya örnek verebiliriz bu eski güzellemecilerinin yaptıklarına dair.

Maalesef...

Bu durum bir siyasi partiyi desteklemekten çok öte hal almaktadır artık.

Toplumsal olarak vicdan,zihin ve akıl körlüğüne sebep olmaktadır.

Devamında sosyal barışı ve ilerlemeyi tehdit eder bir duruma gelmektedir.

Ülkemizde yaşanan sıkıntıları en hafif tabiriyle ''Eski güzellemeleri'' yaparak ört bas etmeye çalışmak...

Ülkemize ve bu ülkede yaşayan vatandaşlarımıza saygısızlıktır.  

Yalnız...

Burada eskinin manevi anlamdaki güzelliklerine olan saygımızı belirtmekte fayda var.

Eski güzellemecilerine eleştirimiz odur ki...

Dünyanın bilimsel,sosyal,ekonomik anlamda geldiği şartları partiler üstü bir bakış açısıyla değerlendirip...

Ülkemize ve insanlarımıza yakışan güzellikleri talep etmekten bizi alıkoyan her türlü saplantılı tutumlardır.

İlkemiz,ülkümüz;daima ileri olsun!

Saygılarımla...  

DİĞER YAZILARI ANNELER GÜNÜ KAPİTALİZMİN TUZAĞI MI? 01-01-1970 03:00 MAHALLEMİZ 'BİR TANE'YDİ 01-01-1970 03:00 YERYÜZÜNÜN YEDİEMİNLERİ 01-01-1970 03:00 ERÜ KALP HASTANESİNDE YOĞUN BAKIM MI YOĞUN SORUN MU? 01-01-1970 03:00 BELSİNDEN AMERİKAYA..! 01-01-1970 03:00 M.TUĞRUL İNANÇ HOCAMLA HAYATA DEVAM!.. 01-01-1970 03:00 BAĞIMLILIĞA BAĞLANMAK 01-01-1970 03:00 DÜŞEN FİYATLAR PAZARCIYI DA TEBESSÜM ETTİRDİ! 01-01-1970 03:00 YAŞLILARI BU İŞKENCEDEN KİM KURTARACAK? 01-01-1970 03:00 YEŞİLAY'I UMUT KAPISI YAPAN BAŞKAN ÇİFÇİ GÖREVİNE VEDA EDİYOR! 01-01-1970 03:00 BU KALDIRIMLAR KAYSERİ'YE YAKIŞMIYOR! 01-01-1970 03:00 SATILIK OY! 01-01-1970 03:00 ŞEHRE BİR VALİ GELMİŞ... 01-01-1970 03:00 ÖLÜLERE ZAM YOK! 01-01-1970 03:00 DÜNYANIN EN KOLAY İŞİ..? 01-01-1970 03:00 SİYASETÇİ BABAM OLSA... 01-01-1970 03:00 YEŞİLAY MUCİZESİ VE REHAB 01-01-1970 03:00 AKP'Yİ AYAKTA ALKIŞLAMALI! 01-01-1970 03:00 ANALARI AĞLATMAYAN VALİ! (Valimiz En Büyük Şansımız) 01-01-1970 03:00 İYİ Kİ BAYRAMLARIMIZ VAR MIŞ! 01-01-1970 03:00 ALETLER AKILLI, YA BİZ 01-01-1970 03:00 PALANCIOĞLU BAŞKANA TEŞEKKÜRLER! 01-01-1970 03:00 NE OLURSAN OL SAHİCİ OL! 01-01-1970 03:00 TARİHİMİZE ZULÜM YAPMAYALIM! 01-01-1970 03:00   TEVAZU ABİDESİ & ABİDİN ÖZKAYA     01-01-1970 03:00 ATATÜRK'Ü ELEŞTİRDİĞİM MESELE..? 01-01-1970 03:00 RAGIP ERTAŞ HOCA YİNE YANILTMADI! 01-01-1970 03:00 DEVEYE SORMUŞLAR 01-01-1970 03:00 AH ŞU GAVURLAR! 01-01-1970 03:00 BUYURUN CENAZE NAMAZINA! 01-01-1970 03:00 YARINIMDAN ENDİŞEM VAR! 01-01-1970 03:00