İYİ Kİ BAYRAMLARIMIZ VAR MIŞ!

Şaban Külhancıoğlu

21-06-2025 21:15

Alemlerin rabbi yüce Allah iyi ki İslam alemine farzları,bayramları ve ritüelleri armağan etmiş.

 

Yok sa biz müslümanların hali niçe olurdu bilemiyorum.

 

Aksi halde…

 

Oruç ibadetimiz olmasaydı açlığı ve aç olanları nasıl anlayacaktık?

 

Kurban bayramı olmasaydı kesilen kurbanların büyük bir kısmını fakirlere dağıtır mıydık?

 

Zekat ve fitrelerimizi hakkıyla vermeseydik zengin ve fakir arasındaki bu uçurum nasıl giderilecekti?

 

Dini bayramlarımız olmasaydı müslümanlar nasıl birbirlerine kardeşlik bağıyla bağlanır,sevgiyle yaklaşır ve böyle muhabbet ederler miydi?

 

Birbirlerine karşı böyle sevgi,güven ve inanç olur muydu?

 

İşlerinde dürüstlük,sözlerinde sadakat ve ahlak dünyaya örnek bir duruma nasıl gelebilirdi?

 

Binlerce kez şükürler olsun!

 

Dini ibadet ve ritüellerimiz sayesindedir ki…

 

Ülkemizde yoksul ve aç insanımız hiç kalmadı(!)

 

Varlıklı insanlarımız dinimizin sayesinde fakirleri daha çok düşündüklerinden artık evsiz barksız,ser sefil aç insanımız tek bir kişi bile yok(!)

 

Müslümanlar arasında sahtekarlık,yalan dolan,riya,aldatma diye bir şey görmenin imkanı var mı?

 

Çarşı pazarımızda,yapılan tüm işlerimizde dürüstlük,güven,kanaat ve ahlakımız dünyada eşi benzeri yok çok şükür(!)

 

Bayramlarda tüm küslerimiz barıştığından birbirine husümetli ve küs hiç kimse kalmıyor(!)

 

Herkes tanıdık tanımadık,konu komşu,akraba arkadaş ziyaretlerini bayramın son gününe kadar sürdürüyor(!)

 

Sonuç olarak…

 

İyi ki 1400 Yıl önce dini farz ve ritüeller biz müslümanlara farz kılınmış.

 

Yok sa…

 

Bu huzur,sevgi,muhabbet,barış ve kardeşlik ortamını zor bulurduk(!)

 

Böyle adil, adaletli ve hakkaniyetli nasıl olurduk?

 

Dünyada tüm müslümanlar birbirine böyle sahip çıkarmıydı?

 

Mazallah perişan olurdu müslüman alemi!!

 

Saygılarımla…        

 

DİĞER YAZILARI ANNELER GÜNÜ KAPİTALİZMİN TUZAĞI MI? 01-01-1970 03:00 MAHALLEMİZ 'BİR TANE'YDİ 01-01-1970 03:00 YERYÜZÜNÜN YEDİEMİNLERİ 01-01-1970 03:00 ERÜ KALP HASTANESİNDE YOĞUN BAKIM MI YOĞUN SORUN MU? 01-01-1970 03:00 BELSİNDEN AMERİKAYA..! 01-01-1970 03:00 M.TUĞRUL İNANÇ HOCAMLA HAYATA DEVAM!.. 01-01-1970 03:00 BAĞIMLILIĞA BAĞLANMAK 01-01-1970 03:00 DÜŞEN FİYATLAR PAZARCIYI DA TEBESSÜM ETTİRDİ! 01-01-1970 03:00 YAŞLILARI BU İŞKENCEDEN KİM KURTARACAK? 01-01-1970 03:00 YEŞİLAY'I UMUT KAPISI YAPAN BAŞKAN ÇİFÇİ GÖREVİNE VEDA EDİYOR! 01-01-1970 03:00 BU KALDIRIMLAR KAYSERİ'YE YAKIŞMIYOR! 01-01-1970 03:00 SATILIK OY! 01-01-1970 03:00 ŞEHRE BİR VALİ GELMİŞ... 01-01-1970 03:00 ÖLÜLERE ZAM YOK! 01-01-1970 03:00 DÜNYANIN EN KOLAY İŞİ..? 01-01-1970 03:00 SİYASETÇİ BABAM OLSA... 01-01-1970 03:00 YEŞİLAY MUCİZESİ VE REHAB 01-01-1970 03:00   GÜZELLEMECİLER 01-01-1970 03:00 AKP'Yİ AYAKTA ALKIŞLAMALI! 01-01-1970 03:00 ANALARI AĞLATMAYAN VALİ! (Valimiz En Büyük Şansımız) 01-01-1970 03:00 ALETLER AKILLI, YA BİZ 01-01-1970 03:00 PALANCIOĞLU BAŞKANA TEŞEKKÜRLER! 01-01-1970 03:00 NE OLURSAN OL SAHİCİ OL! 01-01-1970 03:00 TARİHİMİZE ZULÜM YAPMAYALIM! 01-01-1970 03:00   TEVAZU ABİDESİ & ABİDİN ÖZKAYA     01-01-1970 03:00 ATATÜRK'Ü ELEŞTİRDİĞİM MESELE..? 01-01-1970 03:00 RAGIP ERTAŞ HOCA YİNE YANILTMADI! 01-01-1970 03:00 DEVEYE SORMUŞLAR 01-01-1970 03:00 AH ŞU GAVURLAR! 01-01-1970 03:00 BUYURUN CENAZE NAMAZINA! 01-01-1970 03:00 YARINIMDAN ENDİŞEM VAR! 01-01-1970 03:00