ÖLÜLERE ZAM YOK!

Şaban Külhancıoğlu

30-01-2026 00:49

Bazı insanlar yaşadıklarını sanıyorlar.

Fakat durum hiç de öyle gözükmüyor.

Kayseride doğup hayatı boyunca İncesu'nun dışına bile çıkmayan...

(Askerliğini de İncesu'da yaptığından)

Tatilden,eğlenceden,giyim kuşamdan,sosyallikten,sanattan,spordan,kültürden...

Okumaktan,yazmaktan,tiyatrodan,sinemadan bihaber...

Üstüne üstlük tüm bunları da gereksiz gören...

Toplumsal veya yerel meselelere dair bir fikri olmayan,kafa bile yormayan...

Ülke yanmış yıkılmış olsa da zerrei miktar etkilenmeyen...

Kafasına taş düşse sorgulamayan...

Velhasıl günümüz çağdaş insanının yaşam emarelerinin yanından geçmemiş biri yaşadığını sanıyor olabilir mi?

Hayatla olan tek bağlantısı televizyon olan,duvar diplerinde veya kahve köşelerinde elinde bir simitle ömür tüketen birine sadece nefes almış dersek haksızlık yapmış olmayız diye düşünüyorum.

Otomatiğe bağlanmış gibi yeme,içme ve uyumayı becerebilen birine 'Canlı'demekten başka ne söylenebilir.

Bana göre...

Nefes alıyor olmasının dışında, çağdaş insandan beklenen özellikler itibariyle 'Ölmüş' demek daha doğru olur.

Böyle birisinin 'iyi bir yaşam' diye beklentisi de olmuyor doğal olarak.

Kafasını sokacak bir ev,karnını doyuracak aş az da olsa bir maaş onun dünyalarını fazlasıyla doldurmaya yeterli.

Bunun ötesinde; maaşlara zammış,insanca bir ücretmiş,daha iyi bir yaşammış, bunlar laf kalabalığından başka bir şey değil bu kişilere göre.

Üstüne üstlük bir de;düşük maaşları protesto etmek,yeni haklar talep etmek,yürüyüş yapmak zinhar 'Devletimize hainlik'ten başka bir şey değildir yaşadığını zanneden bu muhteremler için.

İşte bu yüzdendir, başka ülkelerde hükümetleri iktidarından al aşağı edecek 16 milyon emeklinin olduğu ülkemizde protestolarda 50-100 kişiden fazla insanın olmaması.

Çünkü...

Onlara göre,devletimiz layığımız ve hakkımız olan ücretleri zaten veriyordur imkanları nispetinde.

Biraz şükür edersek mevcut maaşlarımız hepimize yeterde artar bile!

Çarşıda lokantalara, kafelere gitmek, hatta su içmek te neyin nesi!

Bir de herkeste telefon ha!

Onlara göre...

Arabaya 50 tl lik yakıt alırsak yakıta gelen zamlar bizi hiç etkilemez.

Elektriğe zam gelince biraz karanlıkta otururuz olur biter, eskiden elektrik mi vardı.

Avrupa bile bizi kıskanıyor,dünya lideriyiz vesselam!

Porsiyonları küçültürsek,her istediğimiz meyveyi almaya çalışmazsak gül gibi geçinir gideriz.

Et yemezsek ölmeyiz ya!

Azdık azdık!!!

Birazda bizden kötü durumdaki ülkelere bakalım, hep ileri gelişmiş ülkeleri kendimizle kıyaslayacağımıza.

Hal böyle olunca...

Hükümetlerin; çoktan hayattan bağını koparmış bir nevi 'Ölü' diyebileceğimiz bu vasıfları taşıyan emeklilerimize zam yapmaması çok normal değil mi!

Doğal olarak ölülere zam yapılmaz ki!    

Saygılarımla...        

DİĞER YAZILARI ANNELER GÜNÜ KAPİTALİZMİN TUZAĞI MI? 01-01-1970 03:00 MAHALLEMİZ 'BİR TANE'YDİ 01-01-1970 03:00 YERYÜZÜNÜN YEDİEMİNLERİ 01-01-1970 03:00 ERÜ KALP HASTANESİNDE YOĞUN BAKIM MI YOĞUN SORUN MU? 01-01-1970 03:00 BELSİNDEN AMERİKAYA..! 01-01-1970 03:00 M.TUĞRUL İNANÇ HOCAMLA HAYATA DEVAM!.. 01-01-1970 03:00 BAĞIMLILIĞA BAĞLANMAK 01-01-1970 03:00 DÜŞEN FİYATLAR PAZARCIYI DA TEBESSÜM ETTİRDİ! 01-01-1970 03:00 YAŞLILARI BU İŞKENCEDEN KİM KURTARACAK? 01-01-1970 03:00 YEŞİLAY'I UMUT KAPISI YAPAN BAŞKAN ÇİFÇİ GÖREVİNE VEDA EDİYOR! 01-01-1970 03:00 BU KALDIRIMLAR KAYSERİ'YE YAKIŞMIYOR! 01-01-1970 03:00 SATILIK OY! 01-01-1970 03:00 ŞEHRE BİR VALİ GELMİŞ... 01-01-1970 03:00 DÜNYANIN EN KOLAY İŞİ..? 01-01-1970 03:00 SİYASETÇİ BABAM OLSA... 01-01-1970 03:00 YEŞİLAY MUCİZESİ VE REHAB 01-01-1970 03:00   GÜZELLEMECİLER 01-01-1970 03:00 AKP'Yİ AYAKTA ALKIŞLAMALI! 01-01-1970 03:00 ANALARI AĞLATMAYAN VALİ! (Valimiz En Büyük Şansımız) 01-01-1970 03:00 İYİ Kİ BAYRAMLARIMIZ VAR MIŞ! 01-01-1970 03:00 ALETLER AKILLI, YA BİZ 01-01-1970 03:00 PALANCIOĞLU BAŞKANA TEŞEKKÜRLER! 01-01-1970 03:00 NE OLURSAN OL SAHİCİ OL! 01-01-1970 03:00 TARİHİMİZE ZULÜM YAPMAYALIM! 01-01-1970 03:00   TEVAZU ABİDESİ & ABİDİN ÖZKAYA     01-01-1970 03:00 ATATÜRK'Ü ELEŞTİRDİĞİM MESELE..? 01-01-1970 03:00 RAGIP ERTAŞ HOCA YİNE YANILTMADI! 01-01-1970 03:00 DEVEYE SORMUŞLAR 01-01-1970 03:00 AH ŞU GAVURLAR! 01-01-1970 03:00 BUYURUN CENAZE NAMAZINA! 01-01-1970 03:00 YARINIMDAN ENDİŞEM VAR! 01-01-1970 03:00