RAGIP ERTAŞ HOCA YİNE YANILTMADI!

Şaban Külhancıoğlu

06-04-2025 10:30

Yıllar önce işinin ehli bir doktor olduğunu duyduğum Doç.Dr.Ragıp Ertaş beyefendi ile ciltle ilgili bir sorunumla alakalı muayene olmuştum.

O zaman Kayseri Devlet Hastanesinde uzman doktor olarak hizmet veriyordu.(2017)

İyi bir doktor olmasının yanında insani hasletleri yüksek biri olarak kendisinden hep ilgi,nezaket ve samimiyet gördüm.

Hastasının derdiyle hemhal olan,bıkıp usanmadan dertlerine çare arayan cefakar bir doktorluk örneği sergilemişti.

Tüm bunlar beni ziyadesiyle memnun etmiş çok bahtiyar olmuştum.

Böyle değerli bir insanla karşılaşmış olmaktan kendimi şanslı hissetmiştim.

Yıllar yılları kovalamış uzun yıllar bir araya gelme fırsatımız olmamıştı.

Sosyal medyadan da olsa başarılarını öğreniyor gurur duyuyordum.

Ragıp bey geçen zaman içinde başarılarıyla mesleğinde doçentlik ünvanına yükselmişti.

Ulusal ve uluslararası seminer ve sempozyumlara katılan,yayınlanmış kitapları bulunan Ragıp Hoca cildiye alanında ulusal düzeyde isim olma yolunda hızla ilerlemektedir.

En son Kayseri Şehir Hastanesinde Deri ve Zührevi Hastalıklar servisinde klinik ve eğitim sorumlusu olarak görevine devam etmektedir.

Bundan bir ay önce yine ciltle ilgili bir sorunum sebebiyle kendisiyle görüşme imkanını buldum.

Aaradan geçen yıllar Ragıp hocadan hiç bir şey eksiltmemiş aksine üzerine eklemiş.

Dokuz yıl önceki insani hasletleri artarak daha bir olgunlaşmış mesleğinde zirveyi zorlayan bir çabası gözle görülüyordu.

Yıllardır süregelen rahatsızlığım samimi ilgisi sayesinde küçük dokunuşlarla son bulmuştu.

Bu itibarla Ragıp hocanın Kayseri Şehir Hastenesinde görev yapıyor olması Kayseri için bir şans olsa gerek.  

Gözlemlediğim kadarıyla Kayseri Şehir Hastanesi yönetimininde Ragıp Hocanın toplumdaki karşılığını iyi değerlendirdiğini düşünüyorum.

Bunu özellikle söyleme gereği duyuyorum.

Son yıllardaki sağlıkta artan şiddet ve memnuniyetsizlik,hasta doktor iletişimsizliği hepimizin canını yakan büyük bir sorundur.

Bu atmosferde Ragıp Ertaş gibi doktorlarımızın toplumun huzuru için büyük katkıda bulunduklarını düşünüyorum.

Altmış beş yaşına gelmiş ve bir çok hastalıklara muzdarip olmuş biri olarak yıllardır bir çok doktorla tanışma durumunda kaldım.

Hastanın yüzüne bakmadan ilaç yazanları,hastalığıyla ilgili soru dahi sormaya fırsat vermeden hastayı azarlayanları...

İhtiyacı olan hastanın sevkini yapmak için özel yazıhanesine muayene kozunu kullananları...

Saat 10.00 da muayeneye başlayıp saat 14.00 da özel yazıhanesine gidenleri...

Özel yazıhanesindeki hastaya gösterdiği ilgi ve nezaketin resmi kurumda zerresini vermeyenleri...

Ameliyathanenin kapısında ameliyat makbuzunu görmeden amaliyata girmeyenleri...

Gerek olmadığı halde sırf para için ameliyat yapanları...

Daha neler neler gördüm işittim bunca zamandır.

İşte bütün bu nahoşluklar arasında Ragıp Hoca gibi asil insanlara da rastladım.

Hipokrat yeminine tüm benliğiyle sadık ,hastasıyla olan insani nezaketini ve iletişimini yüksek tutan...

Mesleğine aşık ve üstelik çağın icaplarına uygun bir şekilde kendini geliştiren...

Bu yüzden halkın takdirine mazhar olan böyle doktorlara hem bürokrasinin hem halkımızın sahip çıkması gerekir.  

Nedendir bilmem,doktorlara karşı yoğun duyguları olan biriyim.

Onları gözümde çok büyütürüm.

Doktorluk mesleğinin ulviliği beni buna itmiş olabilir.

Ayrıca...

Manevi olarak doktorların Allah tarafından yediemin tayin edildiğini düşünürüm.

Kainatın eşrefi mahlukatı olarak nitelendirilen insanı tedavi etmek, Allahın emanetine birinci elden sahip çıkmak değil de nedir.

Hastalanmış insanı doktor tedavi edemediği zaman bütün sistem bozulmaya mahkumtur.

Geriye ne insan kalır,ne iman kalır,ne ibadet,ne alem,ne huzur...

Hiç bir şey!

Ragıp Hoca gibi doktorlarımızın var olması yeryüzünün selameti demektir.

Bir örnek verecek olursak:

Almanyada Uğur Şahin ve Özlem Türeci Kovid-19 aşısını insanlığın hizmetine kısa sürede sunmasalardı    

bugün belkide insanlık nesli yok olma sorunu yaşayacaktı.

Bu yüzden doktor ve doktorluk mesleği çok değerli ve önemlidir.

Dç.Dr.Ragıp Ertaş gibi doktorlarımızın sayılarının artmasını...

Mesleğinde başarılarının devamını...

Özel yaşamında esenlik,sağlık ve huzur dolu günler diliyorum.

Saygılarımla...              

             

DİĞER YAZILARI ANNELER GÜNÜ KAPİTALİZMİN TUZAĞI MI? 01-01-1970 03:00 MAHALLEMİZ 'BİR TANE'YDİ 01-01-1970 03:00 YERYÜZÜNÜN YEDİEMİNLERİ 01-01-1970 03:00 ERÜ KALP HASTANESİNDE YOĞUN BAKIM MI YOĞUN SORUN MU? 01-01-1970 03:00 BELSİNDEN AMERİKAYA..! 01-01-1970 03:00 M.TUĞRUL İNANÇ HOCAMLA HAYATA DEVAM!.. 01-01-1970 03:00 BAĞIMLILIĞA BAĞLANMAK 01-01-1970 03:00 DÜŞEN FİYATLAR PAZARCIYI DA TEBESSÜM ETTİRDİ! 01-01-1970 03:00 YAŞLILARI BU İŞKENCEDEN KİM KURTARACAK? 01-01-1970 03:00 YEŞİLAY'I UMUT KAPISI YAPAN BAŞKAN ÇİFÇİ GÖREVİNE VEDA EDİYOR! 01-01-1970 03:00 BU KALDIRIMLAR KAYSERİ'YE YAKIŞMIYOR! 01-01-1970 03:00 SATILIK OY! 01-01-1970 03:00 ŞEHRE BİR VALİ GELMİŞ... 01-01-1970 03:00 ÖLÜLERE ZAM YOK! 01-01-1970 03:00 DÜNYANIN EN KOLAY İŞİ..? 01-01-1970 03:00 SİYASETÇİ BABAM OLSA... 01-01-1970 03:00 YEŞİLAY MUCİZESİ VE REHAB 01-01-1970 03:00   GÜZELLEMECİLER 01-01-1970 03:00 AKP'Yİ AYAKTA ALKIŞLAMALI! 01-01-1970 03:00 ANALARI AĞLATMAYAN VALİ! (Valimiz En Büyük Şansımız) 01-01-1970 03:00 İYİ Kİ BAYRAMLARIMIZ VAR MIŞ! 01-01-1970 03:00 ALETLER AKILLI, YA BİZ 01-01-1970 03:00 PALANCIOĞLU BAŞKANA TEŞEKKÜRLER! 01-01-1970 03:00 NE OLURSAN OL SAHİCİ OL! 01-01-1970 03:00 TARİHİMİZE ZULÜM YAPMAYALIM! 01-01-1970 03:00   TEVAZU ABİDESİ & ABİDİN ÖZKAYA     01-01-1970 03:00 ATATÜRK'Ü ELEŞTİRDİĞİM MESELE..? 01-01-1970 03:00 DEVEYE SORMUŞLAR 01-01-1970 03:00 AH ŞU GAVURLAR! 01-01-1970 03:00 BUYURUN CENAZE NAMAZINA! 01-01-1970 03:00 YARINIMDAN ENDİŞEM VAR! 01-01-1970 03:00