SİYASETÇİ BABAM OLSA...

Şaban Külhancıoğlu

02-01-2026 17:53

Siyasi görüş sahibi olmak iyi bir vatandaş olabilmenin ön koşulu diye düşünürüm.

Vatandaşlık sadece vergi vermek,askerlik yapmak,Anayasa ve kanunlara uymak değildir.

Ama gelin görün ki...

Ülkemizde siyaset yıllardır halktan uzak kaldı.

Siyaset yalnızca varlıklılara,okumuş yazmışlara ve entellektüel insanlara mahsus bir işmiş gibi anlaşıldı.

Veya öyle gösterilmeye çalışıldı.

Hasbelkader halkın içinden ülke meseleleri hakkında fikir üretmeye kalkanlara bölücü-hain gözüyle bakıldı.

Daha düne kadar bazı fikirlerin ağızlara alınması bile yürek isterdi.

Cezaevleri, işkenceler,sürgünler...

Hal böyle olunca...

Yıllardır siyaset kurumu halktan uzak kaldı.

Siyasetçiler halkın gözünde çok büyüdü ve daima bir tabu olarak yer aldı.

Onların sözlerine olduğundan fazla değer verildi.

Bunu fırsat bilen kurnaz siyasetçiler halkın bu zaafiyetini acımasızca istismar ettiler.

Bir gelen bir daha gitmeyi bilmedi.

Sonuç...

Yaklaşık yüzyıldır Cumhuriyetimizi demokrasi ile taçlandıramadık!

Oysa...

Batıda siyasetin formülü yıllar önce keşfedilmişti.

Orada siyaset kurumu tamamen vatandaşın emrine amadeydi.

Siyasi partiler ve siyasi liderler vatandaşların tercihlerine saygı duymak zorundaydı.

Tamamen kar-zarar ilişkisi hakimdi.

Bizdeki gibi bir siyasi parti ve onun lideri kan davalı-hasım ilişkisinin dışında bırakılmıştı.

Herhangi bir parti veya lider başarısızlıklara rağmen 50-60 yıl siyaset dünyasında varlığını sürdürebilme şansı yoktu.

Bir seçim kaybeden siyasetçi öbür seçime kapının önüne konulabiliyordu.

Tabi ki ardından gelişme ve rekabet geliyordu.

Her türlü siyasi yenilgiye rağmen bir partinin başında 25-30 yıl kalmak bize mahsus sanırım.

Bunun tek sorumlusunun da yine biz olduğumuz hava gibi su gibi bir gerçek olduğu ortada.

Oysa...

Memleketini canından çok sevdiğini söyleyen bizim kadar başka bir millet yoktur.

Ancak...

Memleketinin her alanda uçuruma gittiğini göre göre başarısız olmuş partisinden ve onun liderinden vazgeçemeyen de yine biziz.

Bu durumda vatanını mı yoksa partisini mi daha çok sevdiğini takdirlerinize sunuyorum.

Bundan 50-60 yıl önce ''Falan partiye oy vermezsem babamın kemikleri sızlar'' diyenlerin...

Bugün ''Ölümüne partimizin arkasındayız,liderimizi yedirmeyiz'' sözlerinin bir farkı var mı sizce?

Bu gidişle torunlarımıza bilinçli bir siyaset anlayışı bırakamayacağız gün gibi aşikar.

Hala...

Siyasi partiyi ve liderini desteklemeyi tabulaştırıyoruz vesselam!

Ben kendi adıma...

Siyasi dünya görüşüme asla helal getirmem.

Ancak...

Dünya görüşüme ve ülkemin menfaatine uymayan partiyi,lideri ve siyasetçiyi babam olsa tanımam!        

Saygılarımla...  

DİĞER YAZILARI ANNELER GÜNÜ KAPİTALİZMİN TUZAĞI MI? 01-01-1970 03:00 MAHALLEMİZ 'BİR TANE'YDİ 01-01-1970 03:00 YERYÜZÜNÜN YEDİEMİNLERİ 01-01-1970 03:00 ERÜ KALP HASTANESİNDE YOĞUN BAKIM MI YOĞUN SORUN MU? 01-01-1970 03:00 BELSİNDEN AMERİKAYA..! 01-01-1970 03:00 M.TUĞRUL İNANÇ HOCAMLA HAYATA DEVAM!.. 01-01-1970 03:00 BAĞIMLILIĞA BAĞLANMAK 01-01-1970 03:00 DÜŞEN FİYATLAR PAZARCIYI DA TEBESSÜM ETTİRDİ! 01-01-1970 03:00 YAŞLILARI BU İŞKENCEDEN KİM KURTARACAK? 01-01-1970 03:00 YEŞİLAY'I UMUT KAPISI YAPAN BAŞKAN ÇİFÇİ GÖREVİNE VEDA EDİYOR! 01-01-1970 03:00 BU KALDIRIMLAR KAYSERİ'YE YAKIŞMIYOR! 01-01-1970 03:00 SATILIK OY! 01-01-1970 03:00 ŞEHRE BİR VALİ GELMİŞ... 01-01-1970 03:00 ÖLÜLERE ZAM YOK! 01-01-1970 03:00 DÜNYANIN EN KOLAY İŞİ..? 01-01-1970 03:00 YEŞİLAY MUCİZESİ VE REHAB 01-01-1970 03:00   GÜZELLEMECİLER 01-01-1970 03:00 AKP'Yİ AYAKTA ALKIŞLAMALI! 01-01-1970 03:00 ANALARI AĞLATMAYAN VALİ! (Valimiz En Büyük Şansımız) 01-01-1970 03:00 İYİ Kİ BAYRAMLARIMIZ VAR MIŞ! 01-01-1970 03:00 ALETLER AKILLI, YA BİZ 01-01-1970 03:00 PALANCIOĞLU BAŞKANA TEŞEKKÜRLER! 01-01-1970 03:00 NE OLURSAN OL SAHİCİ OL! 01-01-1970 03:00 TARİHİMİZE ZULÜM YAPMAYALIM! 01-01-1970 03:00   TEVAZU ABİDESİ & ABİDİN ÖZKAYA     01-01-1970 03:00 ATATÜRK'Ü ELEŞTİRDİĞİM MESELE..? 01-01-1970 03:00 RAGIP ERTAŞ HOCA YİNE YANILTMADI! 01-01-1970 03:00 DEVEYE SORMUŞLAR 01-01-1970 03:00 AH ŞU GAVURLAR! 01-01-1970 03:00 BUYURUN CENAZE NAMAZINA! 01-01-1970 03:00 YARINIMDAN ENDİŞEM VAR! 01-01-1970 03:00