Mesela, Selamsız, açıklamasız, özürsüz, özlem içeren mesaj yerine direkt- ne yapıyorsun diye mesaj iletirse asla cevap vermeyin.
Bu geri dönüş sağlıklı dönüş değildir. Şahsın niyeti sizi kontrol etmek ve aynı duygularla, aynı yerde olup olmadığınızı öğrenmektir.
Bırakın günler, saatler geçsin ama bu tarz berbat dönüşe karşılık vermeyin. İkinci bir mesaj yazarak: “ Orda mısın? “ diye mesaj gönderirse, yine bir gün kadar zaman geçirip sonra, sadece bunu yazın: “ Değilim!”
İnanın ki, gerçekten hatasını anlayıp düzeltmek isteyen birincisi böyle üslupsuz üslupla iletişime geçmez. İkincisi diyelim, çok çekinerek yazmış bunu.
İzin verin sizin aynı yerde, aynı düşüncelerle olmayıp, kendi işinize, hayatınıza odaklanıp onu geride bıraktığınızı anlasın.
Bundan sonra tekrar iletişime geçerse, detaylı, pişmanlık içeren açıklama ile sizden özür dileyecek mi, yoksa kısa cümlelerle yine sizi oyalamaya mı çalışıyor buna dikkat edin.
Üstünü çizerek söylüyorum ki, size hak ettiğiniz değeri veren bir şahıs özenle yazar, özenle konuşur ve incitmekten korkar, bu yüzden cümlelerine dikkat eder.
Diğer alternatifleri elinden çıktıktan sonra
mecbur olarak o sevgiyi, saygıyı sizde gördüğü için size gününü geçirmek niyeti ile dönüş yapana fırsat vermeyin. Sizi hak etmiyor ve değerinizi anlamaz.
Onun gibilerinin yanına kendisi gibi günlük hava değişimi misali duyguları, tavrı değişen insanlar yakışır. Sizi hak eden karşınıza mutlaka çıkacaktır.
Böyle birisi sizi üzmeye devam ettiği süreçte bir bakmışsınız uzaklaştı. Bu evrenin adaletidir.
Üzülmeyin. Sizden uzaklaşması sizin iyiliğinizedir. Bir ömür üzülmektense gidişine bir kısa süre üzülmek daha iyidir.
Onun gibi belirsiz ve tutarsız, üslupsuz ve anlık değişen tiple ciddi yol almanız zaten mümkün olmayacaktı.
Emin olun ki, deli gibi âşık ta olsanız, bir süre sonra sabrınız sizi bile bıktıracak ve kendiniz onu bırakacak, ondan soğuyacak ve hatta bir zaman sonra adı geçtiğinde rahatsız bile olacaksınız.
Kaliteli İletişim, sağlıklı ilişkinin anahtarıdır. Gün içinde partnerinize anlık gelişen olaylar,
duygularınız, başınıza gelen hadiseler hakkında kısa anlatın ve onun fikrini alın. Bu sizin onu yakından tanımanıza vesile olur.
Onun hoşlandığı, hoşlanmadığı, korktuğu, sevdiği şeyleri, hayatında yaşamak istediği güzellikleri öğrenmenizi sağlar.
Bir insanın başkalarının o insanda göremediği acılarını, özel yaşanmışlıklarını siz göre bilirseniz o şahıs sizinle devamlı iletişim kurmak ister.
Derdini anlatmak ister. Bu yüzden siz fazla konuşan değil, fazla dinleyen olun.
İletişim inceliklerinden bahsederken bir detayı
ilginç bularak sizinle paylaşmak istiyorum:
Öğretmen, kamu personeli dahi olsa sosyal
medya hesabından birisi ile tanışmak istediği zaman iletişime geçiş şekli genelde budur:
• Merhaba.
• Merhaba
• Nasılsınız?
Nasılsınız (?) benim bildiğim bu diyalog sorusuna hiç değilse bir iki cümle sonra geçilir. Yani karşınızdakinin evli mi, bekar mı, müsait mi, tanışmak ister mi, istemez mi gibi önemli durumlarını öğrenmeden direk nasılsınız, sorusu kültürlü iletişim başlangıcı değildir. Hele ki, bunu öğretmen ve kamu çalışanının yapması bu ülkede eğitimin ve kültürün ne kadar kıt olduğuna işarettir. Devam Edecek