Aşk yarası kılıçtan da betermiş,
Almayınca bilinmiyor Nazan’ım!
Sevda yolu bir çıkmaza gidermiş,
Ağlamasan gülünmüyor Nazan’ım.
Yar yaylası serin olur, hoş olur
Gönül dağı boran olur kış olur.
Ayrılığın iki gözü yaş olur,
Aşk namesi çalınmıyor Nazan’ım.
Ne gülde renk kalmış, ne bağda bülbül
Kime küsmüş yine eğilmiş sümbül?
Haraptır yürekler, lâl olmuş her dil,
Sebebi ne bilinmiyor Nazan’ım?
Çıktım gökyüzüne hile, yalan yok…
İndim yeryüzüne çıyan, yılan çok.
Kaşları kılıçtır, kirpikleri ok
Arz ettiğin bulunmuyor Nazan’ım.
Hep hasret yaşamış, hep kışı görmüş
Çile yumağından örgüler örmüş.
Bülbül, gülün aşkı ile ötermiş.
“Kal” demezsen, kalınmıyor Nazan’ım.
Çağırmasan gelinmiyor Nazan’ım.
13/12/2006 Talas/Kayseri