YENİÇERİ  URBASINDAN KORKULUR  MU?

Ahmet Sıvacı

31-03-2023 14:37

Üfürdüğüm, sıktığım, uydurduğum falan filan yok. Dahası onun övgüye ihtiyacı da yok,

Tek bir şey;

Bırakın küffarı, sadece kendi torunları asla ve katta hak etmediği için kendisine hakaret etmesin yeter.

Öyle ya! 600 yıl dünyayı titret, Dünya Tarihine adını, din, dil, ırk ayırt etmeden mazlumun yanında ol, sonra da gel torunlarından hakaret duy.

Üstelik Dünyayı kana bulayan Faşist Hitler’e, Mussoliniye, eli kanlı Staline kendi halkı halâ sahip çıkarken.

Osmanlı’ya hakaret sıradan bir şey oldu

Ama  Batı’nın Osmanlı!ya bakış açısı bakın nasıl:

16.yüzyılda Almanya’nın Mülheım şehrindeki Ren nehrinin bir yakasında Almanlar, öbür yakasında da Fransızlar oturuyordu.

Fransızlar, her sene nehrin Almanların kısmına geçip mahsulün tümünü toplayıp götürüyorlardı. O sıralar, birliğini temin edemeyen güçsüz Almanlar ise buna fazla ses çıkaramıyorlardı tabiî.

 Her sene böyle olunca çareyi Osmanlı Sultanına durumu yazıp imdat istemekte bulurlar.

Mektupta söyle denmektedir:

“Fransızlar her sene bize zulmediyor, mahsulümüzü elimizden alıyorlar. Siz ki, dünyaya adalet dağıtan bir imparatorluğun sultanı, İslamiyet’in de halifesisiniz.

Bizi şu zulümden kurtarın. Asker gönderin. Ürünlerimizi bu sene olsun toplama imkânı sağlayın.”

 Yardım isteğini inceleyen padişah, asker göndermeyi mümkün ve gerekli görmez;

Ama  zannetmeyin ki kendisine imdat çağrısı gönderen koca Osmanlı ilgisiz kalacak.

Yalnızca asker elbisesi göndermeyi kâfi bulur ve…

 Cevabi bir mektupla beraber içi askeri elbise dolu üç çuval yollanır. Şaşkın Almanlar, çuvalı alıp mektubu okurlar:

“Fransızlar korkak adamlardır. Onlara yeniçeri göndermemize gerek yoktur. Yeniçerimizin kıyafetini görmeleri kâfidir. Çuval içindeki Osmanlı askerinin elbiselerini adamlarınıza giydirin.

Mahsul zamanı, nehrin görülecek yerlerinde dolaştırın. Karşıdan gören Fransızlar için bu kâfidir.”

Bağ bahçe sahipleri hemen Osmanlı askerinin kıyafetini kapışırlar.

 Hasat vakti büyük bir heyecanla yeniçeri kıyafetiyle nehir kıyısında dolaşmaya başlarlar.

Ertesi gün, karşıdan gelen haber, Almanların sevinç çığlıkları atmalarına sebep olur:

“Osmanlılardan imdat geldiğini düşünen Fransızlar, korkudan köylerini de terk ederek iç kısımlara doğru kaçmaktalar.

Mahsulünüzü rahatça toplayabilirsiniz. Zulüm sona ermiştir.”

Bu olay,mülheimlilerin gönüllerinde taht kurmuştur.

Giydikleri yeniçeri kıyafetlerini, daha sonra Mülhaym’a bağlı Karlsruhe müzesine koyup ziyarete açarlar.

Şehrin en yüksek binasına da Osmanlı bayrağı asarlar.

Ayrıca, halen olayın yıldönümünde de şehirde bir karnaval düzenleyip, hadiseyi temsilen kutlarlar. 

Hani bir çakşır bedeli vardı, hatırladınız mı bilmiyorum

Padişah ile görüşmeye gelen yabancı ülkelerin elçileri öncelikle 1 ay kampa alınır.

Padişah karşısında, nasıl oturup kalkacağı, nasıl konuşacağı gibi konularda ders verilir ve yeterli görüldüğünde huzura öyle kabul edilir.

Var mı öyle kapıyı vurup girmek?

İşte yabancı ülkelerin birinin elçisi de huzura alınır, görüşme biter, çekilmesi ya da  çıkması gerekir ama elçi bir türlü yerinden kalkamaz

Sebep nedir biliyor musunuz?

Elçi, Osmanlı Padişahı’nın haşmetinden altına yapmıştır.

Şaka değil bu. Tarihi bir olay.

Bunun üzerine Osmanlı, görüşmeye gelen elçiler için, “ Çakşır Bedeli” adı altında bir para öder.

Daha sonra Batılılar şöyle bir istekte bulunurlar:

“ Yıllık vergilerimizi arttıralım. Yeter ki  onurumuza dokunan şu çakşır bedelini kaldırın”

İşte! Biz böyle bir  Osmanlı’dan utanıyoruz.

 

 

DİĞER YAZILARI ANNELER GÜNÜ ÖYLE Mİ? 01-01-1970 03:00 ALLAH BELANIZI VERSİN… 01-01-1970 03:00 SEN KURBAN OL KAYSERİLİYE 01-01-1970 03:00 KİTAP FUARI KAHRAMANLARI ( ! ) 01-01-1970 03:00 AT SİNEĞİ BİLE DEĞİLSİNİZ 01-01-1970 03:00 SÖYLETMEN BENİ SÖYLETMEN 01-01-1970 03:00 İÇLER ACISI KIYASLAMA! 01-01-1970 03:00 DAHA NE KADAR BEKLEYECEĞİZ? 01-01-1970 03:00 ALLAH  İÇİN BUNLARI UNUTMAYIN! 01-01-1970 03:00 HANGİ DÜNYA KADINLAR GÜNÜ ? 01-01-1970 03:00 UĞUR MUMCU YAŞIYOR OLSAYDI… 01-01-1970 03:00 HOCALI KATLİAMINI UNUTURSAK EĞER… 01-01-1970 03:00 BU TOPRAĞIN İNSANI HİÇ GÜLMEDİ 01-01-1970 03:00 AH! ADNAN! NE YAPTIN ADNAN? 01-01-1970 03:00 UTANMAZ VENEZUELLA HALKI 01-01-1970 03:00 ÖN SAF MÜSLÜMANLIĞI 01-01-1970 03:00 VEFA BORCU DİYE BİR ŞEY 01-01-1970 03:00 EMEKLİ ÇOK YAŞAMASIN ÖLSÜN?                       01-01-1970 03:00 MEDET EY! ŞAHIM MEDET! 01-01-1970 03:00 LAYIK OLMAYAN BAŞA… 01-01-1970 03:00 C-130 NASIL DÜŞER Kİ? 01-01-1970 03:00 KARA LEKE 12  EYLÜL FAŞİZMİ 01-01-1970 03:00 KOÇU BEY BUGÜNÜ NASIL GÖRDÜ? 01-01-1970 03:00 YETENEKSİZ, KAŞIKLIK SIÇANLARI 01-01-1970 03:00 SİZ BATI’NIN MANEVİ AJANLARISINIZ! 01-01-1970 03:00 BİNDİK BİR ALAMETE… 01-01-1970 03:00 ZORLA DEĞİL YA! İNANMIYORUM 01-01-1970 03:00 KANIMIZ KURUSUN UNUTURSAK…! 01-01-1970 03:00 AYDIN İNSAN YUTTURMACASI! 01-01-1970 03:00 EMEKLİ NEDEN YAŞAR Kİ?             01-01-1970 03:00 EMPERYALİST AMERİKA DEDİĞİN… 01-01-1970 03:00 BUNLARI ASLA UNUTMAYIN! 01-01-1970 03:00 BELEDİYE BAŞKANI OLMAK! 01-01-1970 03:00 HANGİ ANNELER GÜNÜ? 01-01-1970 03:00 İLLİMUNATİ  İLE ÇAKTIRMADAN… 01-01-1970 03:00 BU MEKTUBU OKUYUN 01-01-1970 03:00 GARDAŞLIKMIŞ. NE GARDAŞLIĞI? 01-01-1970 03:00 YÖNETENLER KINA YAKSINLAR                                                01-01-1970 03:00 DANTEL- ENTEL ZÜPPELERİN  GÂVURLUĞU 01-01-1970 03:00 ŞİA- MUSEVİ TİYATROSU BİTER Mİ? 01-01-1970 03:00 NE “BALTACI- KATERİNA  AŞKI”  ULAN? 01-01-1970 03:00 AŞK, AYAĞA DA DÜŞTÜ, KÖTÜ YOLA DA 01-01-1970 03:00 KİMDE VOLTA İÇİN YÜREK VAR Kİ? 01-01-1970 03:00 KREDİ KARTI KAHRAMANLARI 01-01-1970 03:00 RAMAZAN’IN MAKARNA FEDAİLERİ 01-01-1970 03:00 KOÇU BEY ŞİMDİ YAŞIYOR OLSAYDI… 01-01-1970 03:00 ZEHİR ZlKKlM OLSUN O YEDİKLERİNİZ 01-01-1970 03:00 DİNCİ SOSYETELER…DİNCİ BURJUVALAR 01-01-1970 03:00 6 ŞUBAT’IN, KANAMASINI DURDURAMAYACAKSINIZ…! 01-01-1970 03:00 BU TERBİYESİZLİK, AHLAKSIZLIK UNUTULUR MU? 01-01-1970 03:00 IRKÇI SİZSİNİZ, BİZ DEĞİL…! 01-01-1970 03:00 FAŞİST ABD’NİN HESABI TUTMADI 01-01-1970 03:00 AH! O ÇOCUK MEZARLARI… 01-01-1970 03:00 NEDEN ÜÇ GÜN YAS DEĞİL? 01-01-1970 03:00 GÜN GELİR, DİKTATÖRLER DE FARE OLUR 01-01-1970 03:00 UNUTULMAZ AŞKIN SONU İNTİHARLA BİTTİ 01-01-1970 03:00 BİR KANDİL DAHA SÖNDÜ 01-01-1970 03:00 NE KİTAP FUARIYDI AMA ( ! ) 01-01-1970 03:00 ELİNİZDEN UTANMAZSANIZ ŞİKÂYET EDİN! 01-01-1970 03:00 BU ŞİİR’İ OKUYUN DA UTANIN? 01-01-1970 03:00 NİYE DENİZ DEĞİL DE  CHE? ( 2 ) 01-01-1970 03:00 NİYE DENİZ DEĞİL DE CHE? ( 1 ) 01-01-1970 03:00 ADAM GİBİ GERÇEĞİ  KONUŞUN  ( 2 ) 01-01-1970 03:00 ADAM GİBİ GERÇEĞİ  KONUŞUN  ( 1 ) 01-01-1970 03:00 UĞUR MUMCUYU ANLAMAK… 01-01-1970 03:00 12  EYLÜL’DE NEREDEYDİNİZ? 01-01-1970 03:00 AYNALAR DA YALAN SÖYLER 01-01-1970 03:00 BİR AĞIR ABİ’NİN İTİRAFLARI-2 01-01-1970 03:00 BİR AĞIR ABİ’NİN İTİRAFLARI-1 01-01-1970 03:00 BENİM BAŞIM BÖYLE TAŞA LAYIK. 01-01-1970 03:00 AHKASIZLAR… ASALAKLAR… PARAZİTLER… 01-01-1970 03:00 BEBEK KATİLİNİ AYAKTA ALKIŞLAMAK 01-01-1970 03:00 PARASIZLIKTAN VEREM OLUP ÖLDÜLER 01-01-1970 03:00 HANGİ KAFATASÇILIK? HANGİ IRKÇILIK? ( 2 ) 01-01-1970 03:00 HANGİ KAFATASÇILIK? HANGİ IRKÇILIK? ( 1 ) 01-01-1970 03:00 KOMŞU ET GETİRİRSE 01-01-1970 03:00 HIZLI TRENİ İLE AVUTAYIM SENİ (2) 01-01-1970 03:00 HIZLI TREN İLE AVUTAYIM SENİ (  1 ) 01-01-1970 03:00 AĞALAR, BEYLER, ÖTEKİLER 01-01-1970 03:00 KANUNİ DE AĞLAMIŞ! VAH! VAH!                01-01-1970 03:00 UNUTULMAZ AŞKIN SONU İNTİHARLA BİTTİ 01-01-1970 03:00 KİŞİLİKSİZ, KİMLİKSİZ İNSANLAR 01-01-1970 03:00 ADALET MİŞ! HANGİ ADALET? 01-01-1970 03:00 İBLİSİN ADI SİYONİST YAHUDİ ( 2 ) 01-01-1970 03:00 İBLİSİ’N ADI SİYONİST YAHUDİ   ( 1 ) 01-01-1970 03:00 NE “ANNELER GÜNÜ” SÜ BE? 01-01-1970 03:00 NİYE SESİNİZ ÇIKMIYOR ULAN? 01-01-1970 03:00 HANGİ KÜLTÜR POLİTİKASI? 01-01-1970 03:00 KURBAN OLUN SİZ, TÜRKLÜĞE 01-01-1970 03:00 UCUZ HAMASET  BEZİRGANLARI 01-01-1970 03:00 YALAKALAR, TAKLACILAR, YALANCILAR…! 01-01-1970 03:00 İRAN -İSRAİL TİYATROSU 01-01-1970 03:00 BEN Mİ YAPTIM BÜTÜN BUNLARI? 01-01-1970 03:00 SİZLERDEN UTANIYORUM, UTANACAĞIM 01-01-1970 03:00 KİMİN BU TABLO ? 01-01-1970 03:00 31 MART… ŞİMDİ AĞLA KARABAĞ ( 2 ) 01-01-1970 03:00 31 MART, ŞİMDİ AĞLA KARABAĞ (1) 01-01-1970 03:00 ALMA EMEKLİNİN AHlNl... 01-01-1970 03:00 SAMİMİ DEĞİLSİNİZ. ROL YAPIYORSUNUZ 01-01-1970 03:00 MUHTAR ADAYI ENFLASYONU 01-01-1970 03:00 ZEHİR ZIKKIM OLSUN O YEDİKLERİNİZ 01-01-1970 03:00 TALAS BELEDİYESİ’Nİ ALKIŞLAYIN! 01-01-1970 03:00 İSTEDİĞİNİZ KADAR SOKAKLARA DÖKÜLÜN ! 01-01-1970 03:00 ERDEMLİYSENİZ DOĞRULARI SÖYLEYİN ( 3 ) 01-01-1970 03:00 ERDEMLİYSENİZ DOĞRULARI SÖYLEYİN ( 2 ) 01-01-1970 03:00 ERDEMLİYSENİZ DOĞRULARI SÖYLEYİN ( 1 ) 01-01-1970 03:00 MOSSAD, İSTANBUL’DA MI KURULDU? 01-01-1970 03:00 O…… ÇOCUĞU EMPERYALİST AMERİKA 01-01-1970 03:00 ŞARON YA DA NETANYAHU 01-01-1970 03:00 HANGİ KİTAP FUARI ? 01-01-1970 03:00 SİZLERDEN UTANIYORUM, UTANACAĞIM (  2 ) 01-01-1970 03:00 SİZLERDE UTANIYORUM, UTANACAĞIM (  1 ) 01-01-1970 03:00 AH’IMDAN YERLER, GÖKLER İNLERSE… ( 2 ) 01-01-1970 03:00 AH’ IMDAN YER, GÖK İNLERSE! ( 1 ) 01-01-1970 03:00 ASALAKLAR… İNSAN GÖRÜNÜMLÜ YARATIKLAR 01-01-1970 03:00 2023 LOZAN GERÇEĞİ OLACAK Ml? (2) 01-01-1970 03:00 2023 LOZAN GERÇEĞİ OLACAK Ml? (1) 01-01-1970 03:00 İSTİKLAL KATLİAMININ YÜZSÜZ CANİSİ ( 1 ) 01-01-1970 03:00 TARİHİN EN REZİL İHANETİ   01-01-1970 03:00 KAYSERİ SENDEN UTANIYOR ( ! ) 01-01-1970 03:00 MENDERES OLMAK ve KARA LEKE ( 2 ) 01-01-1970 03:00 MENDERES OLMAK ve KARA LEKE ( 1 ) 01-01-1970 03:00 12 EYLÜL KARA LEKESİ ÇIKMAYACAK 01-01-1970 03:00