KOÇU BEY ŞİMDİ YAŞIYOR OLSAYDI…

Ahmet Sıvacı

02-03-2025 13:47

 

Şimdi yaşıyor olsaydı en büyük ağayı, babayı eleştirmekten içeride olacaktı.

Koçu beyi tanır mısınız?

Hani şu Ege kıyılarında adına yelken yarışları düzenlenen bir adem oğlu.

Keşke, varoşlardaki, toprak damlı evlerde oturan insanların sayesinde katlar, yatlar, villalar, fabrikalar sahibi olan cahil, karga sesli bilmem ne avşarların,

bilmem ne can’ların,

 Zır cahil, bilmem ne tatlı seslilerin tanındığının yarısı kadar…

Koçu bey bilinseydi.

Keşke Tarkan’ın konserlerinde, ayılıp bayılan, ona birazcık dokunabilmek için en kutsal değerlerini bile vermeye hazır, gözyaşı döken, bazı Türk Gençliği ( ! ) onu okusalardı.

Keşke, politik liderini bayraklaştıranlar, mürşidini uçuranlar adını duysalardı.

Koçu bey, onyedinci yüzyılda yaşamış, Osmanlı Tarihinin en sert ve acımasız olarak bilinen dördüncü Murat gibi bir padişaha sunduğu risaleleri ile tanınmış bir yazar.

Ona, sarayın ve devlet düzeninin günden güne bozulduğunu, dikkatli olması gerektiğini, aksi takdirde ülkenin felakete sürükleneceğini kelle koltukta söyleyebilen biri.

Birinci Sultan Ahmet’ten, Dördüncü Murad dönemine kadar Enderun’da değişik hizmetlerde bulunmuş, padişahların sır dostu.

Kolay mı padişahın sır dostu olmak? Her babayiğidin harcı mı?

Padişahlara, devlet idaresindeki yanlışlıkları açıkça söyleyen mangal gibi bir yürek.

Hani şu batılıların gururla söz ettikleri “ makyavelizm “ gibi.

Bakın bir risalesinde ne diyor bu büyük fikir adamı;

Yalnız padişah yakını olmakla nice yüzyıl fetih olunmuş memleketten , bir çok köy ve tarlaları , birer yolunu bulup kendine ve evlatlarına mülk ettirirse ,

Bazılarını dahi vakıf adıyla evlatlarına gelir sağlayan mal ve yapı yaparsa,

O çeşit vakıf nasıl sahih olur? Ve onu bismillah diye yemek nasıl caiz olur? “

Koçu bey, günümüzde yaşamış olsaydı ve bu ülkedeki insan manzaralarını, o dönemlerin deyimiyle temaşa etseydi, yüreğinde ne tufanlar kopardı kim bilir?

Soygunculuk, vurgun, adam kayırma, banka boşaltma, rüşvet,  bakan yeğeni milletvekili yakını, koskoca Osmanlıdan bir avuç kalmış, esir olmayan tek  Türk Toprağının, sözde biraz biraz haram ellere peşkeş çekme olaylarına ne derdi kim bilir?

Kanuni zamanında çıkan isyanları, sefahat düşkünlüğüne bağlayan Koçu beyin, siyasilerin ikide bir arkasına sığındıkları ama asla yanında olmadıkları “ HALK “  için işte sözleri;

“ Osmanlı Saltanatının devlet ve kudreti asker ile, askerin ayakta durması hazine iledir. Hazinenin geliri reaya ( halk ) iledir.Reayanın ayakta durması adalet iledir.

Şimdi âlem harap, reaya perişan, hazine noksan üzere (...) Din ve devlet düşmanlarının bunca memleketler alması ve reaya fukarasının zulüm ve sistem ile ayaklar altında kalması asla layık değildir. “

Rüşvetler karşılığı oy satın almak gibi etik zannedilen şeyler, reaya fukarasının yani halkın, mutsuz insanlar yığını görüntüleri  ya Osmanlı döneminde olsaydı?

Koçu beyin, o devirlerde ki uçsuz bucaksız topraklara sahip Osmanlı’da gördüğü devlet yönetimindeki çağdaş Türkiye fotoğrafları;

“ ...birçok layık olanları oturak edip yerine layık olmayanları getirip (...) ocağı harap ve yebap ettiler. Her zümreye adı geçen tarihten beri milleti ve mezhebi bilinmeyen, şehir oğlanı, çingene, tatar, ecnebi, kürt, katırcı, deveci, hammal ağdacı, yol kesen, yankesici ve diğer çeşitli kimseler katılıp usul ve kaideler bozuldu.

Kanun ve kaide kalktı. (...) Eğer bu çeşit dirinti  asker ile din ve devlete layık bir iş görmek mümkün olsaydı geçmişteki padişahlar... memuriyetleri, zeamet ve tımarı, layık olana ihsan etmezlerdi... “

Koçu Beyin Yeniçeri Ocağı için söylediği sözler  bu ifadeler.

Para ve menfaatin her şeyin önüne geçtiği düşünülürse,

“ Daha nasıl az  sürünebilirim “ düşüncesi , çabası içindeyken hala ve hala mürşidler uçuruluyorsa ,

Teslimiyetçi bir anlayış doğrultusunda sadece seçim dönemlerinde hatırlanmaktan, sırt sıvazlanmaktan, adam yerine konmaktan hoşlanılıyorsa ;

Bakın şöyle diyor , bu kimselerin tanımadığı Koçu bey ;                                                                     

“ Velhasıl insanoğlu kahr ile zapt olunur.Yumuşaklıkla olmaz.. “

Dahası, Koçi Bey bugün yaşasaydı, şimdi mapushane avlusunda volta atıyor olacaktı.

 

DİĞER YAZILARI ANNELER GÜNÜ ÖYLE Mİ? 01-01-1970 03:00 ALLAH BELANIZI VERSİN… 01-01-1970 03:00 SEN KURBAN OL KAYSERİLİYE 01-01-1970 03:00 KİTAP FUARI KAHRAMANLARI ( ! ) 01-01-1970 03:00 AT SİNEĞİ BİLE DEĞİLSİNİZ 01-01-1970 03:00 SÖYLETMEN BENİ SÖYLETMEN 01-01-1970 03:00 İÇLER ACISI KIYASLAMA! 01-01-1970 03:00 DAHA NE KADAR BEKLEYECEĞİZ? 01-01-1970 03:00 ALLAH  İÇİN BUNLARI UNUTMAYIN! 01-01-1970 03:00 HANGİ DÜNYA KADINLAR GÜNÜ ? 01-01-1970 03:00 UĞUR MUMCU YAŞIYOR OLSAYDI… 01-01-1970 03:00 HOCALI KATLİAMINI UNUTURSAK EĞER… 01-01-1970 03:00 BU TOPRAĞIN İNSANI HİÇ GÜLMEDİ 01-01-1970 03:00 AH! ADNAN! NE YAPTIN ADNAN? 01-01-1970 03:00 UTANMAZ VENEZUELLA HALKI 01-01-1970 03:00 ÖN SAF MÜSLÜMANLIĞI 01-01-1970 03:00 VEFA BORCU DİYE BİR ŞEY 01-01-1970 03:00 EMEKLİ ÇOK YAŞAMASIN ÖLSÜN?                       01-01-1970 03:00 MEDET EY! ŞAHIM MEDET! 01-01-1970 03:00 LAYIK OLMAYAN BAŞA… 01-01-1970 03:00 C-130 NASIL DÜŞER Kİ? 01-01-1970 03:00 KARA LEKE 12  EYLÜL FAŞİZMİ 01-01-1970 03:00 KOÇU BEY BUGÜNÜ NASIL GÖRDÜ? 01-01-1970 03:00 YETENEKSİZ, KAŞIKLIK SIÇANLARI 01-01-1970 03:00 SİZ BATI’NIN MANEVİ AJANLARISINIZ! 01-01-1970 03:00 BİNDİK BİR ALAMETE… 01-01-1970 03:00 ZORLA DEĞİL YA! İNANMIYORUM 01-01-1970 03:00 KANIMIZ KURUSUN UNUTURSAK…! 01-01-1970 03:00 AYDIN İNSAN YUTTURMACASI! 01-01-1970 03:00 EMEKLİ NEDEN YAŞAR Kİ?             01-01-1970 03:00 EMPERYALİST AMERİKA DEDİĞİN… 01-01-1970 03:00 BUNLARI ASLA UNUTMAYIN! 01-01-1970 03:00 BELEDİYE BAŞKANI OLMAK! 01-01-1970 03:00 HANGİ ANNELER GÜNÜ? 01-01-1970 03:00 İLLİMUNATİ  İLE ÇAKTIRMADAN… 01-01-1970 03:00 BU MEKTUBU OKUYUN 01-01-1970 03:00 GARDAŞLIKMIŞ. NE GARDAŞLIĞI? 01-01-1970 03:00 YÖNETENLER KINA YAKSINLAR                                                01-01-1970 03:00 DANTEL- ENTEL ZÜPPELERİN  GÂVURLUĞU 01-01-1970 03:00 ŞİA- MUSEVİ TİYATROSU BİTER Mİ? 01-01-1970 03:00 NE “BALTACI- KATERİNA  AŞKI”  ULAN? 01-01-1970 03:00 AŞK, AYAĞA DA DÜŞTÜ, KÖTÜ YOLA DA 01-01-1970 03:00 KİMDE VOLTA İÇİN YÜREK VAR Kİ? 01-01-1970 03:00 KREDİ KARTI KAHRAMANLARI 01-01-1970 03:00 RAMAZAN’IN MAKARNA FEDAİLERİ 01-01-1970 03:00 ZEHİR ZlKKlM OLSUN O YEDİKLERİNİZ 01-01-1970 03:00 DİNCİ SOSYETELER…DİNCİ BURJUVALAR 01-01-1970 03:00 6 ŞUBAT’IN, KANAMASINI DURDURAMAYACAKSINIZ…! 01-01-1970 03:00 BU TERBİYESİZLİK, AHLAKSIZLIK UNUTULUR MU? 01-01-1970 03:00 IRKÇI SİZSİNİZ, BİZ DEĞİL…! 01-01-1970 03:00 FAŞİST ABD’NİN HESABI TUTMADI 01-01-1970 03:00 AH! O ÇOCUK MEZARLARI… 01-01-1970 03:00 NEDEN ÜÇ GÜN YAS DEĞİL? 01-01-1970 03:00 GÜN GELİR, DİKTATÖRLER DE FARE OLUR 01-01-1970 03:00 UNUTULMAZ AŞKIN SONU İNTİHARLA BİTTİ 01-01-1970 03:00 BİR KANDİL DAHA SÖNDÜ 01-01-1970 03:00 NE KİTAP FUARIYDI AMA ( ! ) 01-01-1970 03:00 ELİNİZDEN UTANMAZSANIZ ŞİKÂYET EDİN! 01-01-1970 03:00 BU ŞİİR’İ OKUYUN DA UTANIN? 01-01-1970 03:00 NİYE DENİZ DEĞİL DE  CHE? ( 2 ) 01-01-1970 03:00 NİYE DENİZ DEĞİL DE CHE? ( 1 ) 01-01-1970 03:00 ADAM GİBİ GERÇEĞİ  KONUŞUN  ( 2 ) 01-01-1970 03:00 ADAM GİBİ GERÇEĞİ  KONUŞUN  ( 1 ) 01-01-1970 03:00 UĞUR MUMCUYU ANLAMAK… 01-01-1970 03:00 12  EYLÜL’DE NEREDEYDİNİZ? 01-01-1970 03:00 AYNALAR DA YALAN SÖYLER 01-01-1970 03:00 BİR AĞIR ABİ’NİN İTİRAFLARI-2 01-01-1970 03:00 BİR AĞIR ABİ’NİN İTİRAFLARI-1 01-01-1970 03:00 BENİM BAŞIM BÖYLE TAŞA LAYIK. 01-01-1970 03:00 AHKASIZLAR… ASALAKLAR… PARAZİTLER… 01-01-1970 03:00 BEBEK KATİLİNİ AYAKTA ALKIŞLAMAK 01-01-1970 03:00 PARASIZLIKTAN VEREM OLUP ÖLDÜLER 01-01-1970 03:00 HANGİ KAFATASÇILIK? HANGİ IRKÇILIK? ( 2 ) 01-01-1970 03:00 HANGİ KAFATASÇILIK? HANGİ IRKÇILIK? ( 1 ) 01-01-1970 03:00 KOMŞU ET GETİRİRSE 01-01-1970 03:00 HIZLI TRENİ İLE AVUTAYIM SENİ (2) 01-01-1970 03:00 HIZLI TREN İLE AVUTAYIM SENİ (  1 ) 01-01-1970 03:00 AĞALAR, BEYLER, ÖTEKİLER 01-01-1970 03:00 KANUNİ DE AĞLAMIŞ! VAH! VAH!                01-01-1970 03:00 UNUTULMAZ AŞKIN SONU İNTİHARLA BİTTİ 01-01-1970 03:00 KİŞİLİKSİZ, KİMLİKSİZ İNSANLAR 01-01-1970 03:00 ADALET MİŞ! HANGİ ADALET? 01-01-1970 03:00 İBLİSİN ADI SİYONİST YAHUDİ ( 2 ) 01-01-1970 03:00 İBLİSİ’N ADI SİYONİST YAHUDİ   ( 1 ) 01-01-1970 03:00 NE “ANNELER GÜNÜ” SÜ BE? 01-01-1970 03:00 NİYE SESİNİZ ÇIKMIYOR ULAN? 01-01-1970 03:00 HANGİ KÜLTÜR POLİTİKASI? 01-01-1970 03:00 KURBAN OLUN SİZ, TÜRKLÜĞE 01-01-1970 03:00 UCUZ HAMASET  BEZİRGANLARI 01-01-1970 03:00 YALAKALAR, TAKLACILAR, YALANCILAR…! 01-01-1970 03:00 İRAN -İSRAİL TİYATROSU 01-01-1970 03:00 BEN Mİ YAPTIM BÜTÜN BUNLARI? 01-01-1970 03:00 SİZLERDEN UTANIYORUM, UTANACAĞIM 01-01-1970 03:00 KİMİN BU TABLO ? 01-01-1970 03:00 31 MART… ŞİMDİ AĞLA KARABAĞ ( 2 ) 01-01-1970 03:00 31 MART, ŞİMDİ AĞLA KARABAĞ (1) 01-01-1970 03:00 ALMA EMEKLİNİN AHlNl... 01-01-1970 03:00 SAMİMİ DEĞİLSİNİZ. ROL YAPIYORSUNUZ 01-01-1970 03:00 MUHTAR ADAYI ENFLASYONU 01-01-1970 03:00 ZEHİR ZIKKIM OLSUN O YEDİKLERİNİZ 01-01-1970 03:00 TALAS BELEDİYESİ’Nİ ALKIŞLAYIN! 01-01-1970 03:00 İSTEDİĞİNİZ KADAR SOKAKLARA DÖKÜLÜN ! 01-01-1970 03:00 ERDEMLİYSENİZ DOĞRULARI SÖYLEYİN ( 3 ) 01-01-1970 03:00 ERDEMLİYSENİZ DOĞRULARI SÖYLEYİN ( 2 ) 01-01-1970 03:00 ERDEMLİYSENİZ DOĞRULARI SÖYLEYİN ( 1 ) 01-01-1970 03:00 MOSSAD, İSTANBUL’DA MI KURULDU? 01-01-1970 03:00 O…… ÇOCUĞU EMPERYALİST AMERİKA 01-01-1970 03:00 ŞARON YA DA NETANYAHU 01-01-1970 03:00 HANGİ KİTAP FUARI ? 01-01-1970 03:00 SİZLERDEN UTANIYORUM, UTANACAĞIM (  2 ) 01-01-1970 03:00 SİZLERDE UTANIYORUM, UTANACAĞIM (  1 ) 01-01-1970 03:00 AH’IMDAN YERLER, GÖKLER İNLERSE… ( 2 ) 01-01-1970 03:00 AH’ IMDAN YER, GÖK İNLERSE! ( 1 ) 01-01-1970 03:00 YENİÇERİ  URBASINDAN KORKULUR  MU? 01-01-1970 03:00 ASALAKLAR… İNSAN GÖRÜNÜMLÜ YARATIKLAR 01-01-1970 03:00 2023 LOZAN GERÇEĞİ OLACAK Ml? (2) 01-01-1970 03:00 2023 LOZAN GERÇEĞİ OLACAK Ml? (1) 01-01-1970 03:00 İSTİKLAL KATLİAMININ YÜZSÜZ CANİSİ ( 1 ) 01-01-1970 03:00 TARİHİN EN REZİL İHANETİ   01-01-1970 03:00 KAYSERİ SENDEN UTANIYOR ( ! ) 01-01-1970 03:00 MENDERES OLMAK ve KARA LEKE ( 2 ) 01-01-1970 03:00 MENDERES OLMAK ve KARA LEKE ( 1 ) 01-01-1970 03:00 12 EYLÜL KARA LEKESİ ÇIKMAYACAK 01-01-1970 03:00