NE “BALTACI- KATERİNA  AŞKI”  ULAN?

Ahmet Sıvacı

07-04-2025 15:40

 

Baltacı’yı rahat bırakın. Şerefsizce uydurduğunuz iftiradan dolayı  sizden alçağı yok.

Çar I. Petro'nın eşi Katerina,  Savaş sırasında Rus hazinelerini toplayıp Osmanlı savaş komutanı Baltacı Mehmet Paşa'nın huzuruna çıkmış, Rus ordusunun barış teklifini kabul etmesi için yalvarmış.

Baltacı Mehmet Paşa ve Katerina arasındaki buluşma Baltacı’nın çadırında başbaşa yapılmış, aralarında cinsel bir ilişki olmuş…

Suratınıza tüküreyim.  Türk tarihini lekelemek için hiçbir kaynağı olmayan bu yalana 7 den 77 yi inandırdınız ulan.

Seneler önce Türk gazeteciler Rusya’ya gittikleri vakit putin’e bunu sormuşlardı. Putin de aynı cevabı vermişti

“  1711’DE BALTACI, KATERİNA’NIN YÜZÜNÜ BİLE GÖRMEDİ. “

Osmanlı tarihi hakkında yazılan ders kitaplarındaki demirbaşlık özelliğini koruyan bir zaferin arkasına bu çirkin uyduruk yama yapıştırmak.

Baltacı Mehmet Paşa ve Katerina aşkı olarak piyasaya sürmek.

Tiyatro, müzikal, eğlence ve şov dünyasında bu senaryoyu işlemek, insanların beynine böyle bir olayın var olduğunu yerleştirmek.

Prut Savaşı’nı en ince ayrıntılarıyla anlatan iki tarafa ait ruznâmelerden (günlük) hiçbiri Katerina ile Baltacı’nın buluşmalarından bahsetmez.

Sultan III. Ahmed devrini dört ciltte tüm teferruatıyla nakleden tarihçi Raşit de böyle bir olaya yer vermez.

Yahu, Prut Savaşı sırasında 82 yaşında bulunan Sadrazam’ın bir kadınla birlikte olması mümkün mü? Sadece Başkomutan’ın (Baltacı’nın) kararıyla barış olur mu?

Bu kararı harp divanı vermez mi? Başkomutan’ın antlaşma kararı verme yetkisi var mı?

Vezirlerden, komutanlardan ve diplomatik heyetten oluşan “Harp Divanı”nın barışı onaylaması gerekmez mi?

Baltacı’nın, Katerina’ya  tav olması mümkün mü?Seksen iki yaşındaki adam padişah macunu yese ne olur, yemese ne olur.

Savaş meydanında hiç bulunmamış olan Katerina, kocasının emriyle Rusya'da, Baltacı Mehmet Paşa da zaten savaş meydanında ordunun başında.

Çar Petro ile karısı savaş meydanına hiç gitmediler. Petro, Mareşal Şermetiyef aracılığıyla savaşı uzaktan yönetiyor. Yani, Rus Çariçesi Katerina ile Baltacı Mehmed Paşa’nın buluşmaları mümkün değil.

Eeee!

Dönemin hiçbir Türk ve Avrupa kaynağında, böyle bir iddia yok. Rus Gâvurunu bırakın, hiçbir Batılı Tarihçi bile böyle bir çirkin iftira çamur atmamış.

Gerçeği çarpıtmakta, yalanı işine geldiği ya da olmasını istediği gibi anlatmakta usta olan bazı ukala tarihçiler Türk Tarihinin sayfalarına aldılar bu asılsız olayı.

Dahasını söyleyelim de bu çamuru atan kansızların nasıl kanı bozuk olduklarını anlayın:

Prut Seferi’nden hemen sonra Baltacı’yı sadaretten (sadrazamlıktan) düşürmek için çalışan İstanbul’daki rakipleri dahi böyle bir iddiada bulunmadılar.

Ama şu züppe piyasa yazarları var ya! Çakma romancılar, öykücüler, sinema, tiyatro senaristleri falan filan zibidiler var ya!

İşte yıllar yılı, asırlar asrı suyu bulandıran onlar.

Tıpkı “ Muhteşem Osmanlı” Dizisinde olduğu yalan, iftira bol.

Baltacı Mehmet Paşa 1711 Prut savaşı'nda Ruslarla yaptığı savaşı kazanır ve Rusya barış istemek zorunda kalır. İlk barış önerisi Baltacı tarafından kabul edilmez ve Osmanlı baskısı daha da derinleşir.

Şeremitiyev, ikinci bir mektup yazarak barış isteğini tekrarlar.

Baltacı Mehmet Paşa savaş heyetini toplar ve : “Rus çarı sulh istiyor ve her ne talep edilirse vermeyi kabul ediyor. Arzumuz gibi hareket ederse sulha müsaade mi edelim, yoksa  (barış istemesine) bakmayıp harbe devam mı edelim?” diye sorar.

Uzun Tartışmalar sonunda barış teklifi kabul edilir.

Baltacı Mehmet Paşa Rusya Başkomutanı Mareşal Şeremitiyev'in barış önerisini kabul eder. Ardından meşhur Prut antlaşması imzalanır.

Yahu sözde Ermeni soykırım yalanını dünyaya nasıl duyurmuşlarsa şerefli bir Türk Komutanı olan Baltacı Mehmet Paşa için de  iftira attılar.

Aslında suç da günah da vebal altında kalmak da bizim.

Oryantalistlerin gözünden Doğuya bakarken ve tarihi karakterleri öyle değerlendirirken Hazreti Musa’nın gözünden Firavun’a veya Hazreti İsa’nın gözünden Sezar’a hiç baktık mı?

Dünya tarihinde varsa yoksa Avrupa. Başka bir kıtadan hiç bahsettik mi?

Hindistan, Çin, Ortadoğu dünya tarihinde sanki hiç rol almadılar.

Ayıp be!

.

 

DİĞER YAZILARI ANNELER GÜNÜ ÖYLE Mİ? 01-01-1970 03:00 ALLAH BELANIZI VERSİN… 01-01-1970 03:00 SEN KURBAN OL KAYSERİLİYE 01-01-1970 03:00 KİTAP FUARI KAHRAMANLARI ( ! ) 01-01-1970 03:00 AT SİNEĞİ BİLE DEĞİLSİNİZ 01-01-1970 03:00 SÖYLETMEN BENİ SÖYLETMEN 01-01-1970 03:00 İÇLER ACISI KIYASLAMA! 01-01-1970 03:00 DAHA NE KADAR BEKLEYECEĞİZ? 01-01-1970 03:00 ALLAH  İÇİN BUNLARI UNUTMAYIN! 01-01-1970 03:00 HANGİ DÜNYA KADINLAR GÜNÜ ? 01-01-1970 03:00 UĞUR MUMCU YAŞIYOR OLSAYDI… 01-01-1970 03:00 HOCALI KATLİAMINI UNUTURSAK EĞER… 01-01-1970 03:00 BU TOPRAĞIN İNSANI HİÇ GÜLMEDİ 01-01-1970 03:00 AH! ADNAN! NE YAPTIN ADNAN? 01-01-1970 03:00 UTANMAZ VENEZUELLA HALKI 01-01-1970 03:00 ÖN SAF MÜSLÜMANLIĞI 01-01-1970 03:00 VEFA BORCU DİYE BİR ŞEY 01-01-1970 03:00 EMEKLİ ÇOK YAŞAMASIN ÖLSÜN?                       01-01-1970 03:00 MEDET EY! ŞAHIM MEDET! 01-01-1970 03:00 LAYIK OLMAYAN BAŞA… 01-01-1970 03:00 C-130 NASIL DÜŞER Kİ? 01-01-1970 03:00 KARA LEKE 12  EYLÜL FAŞİZMİ 01-01-1970 03:00 KOÇU BEY BUGÜNÜ NASIL GÖRDÜ? 01-01-1970 03:00 YETENEKSİZ, KAŞIKLIK SIÇANLARI 01-01-1970 03:00 SİZ BATI’NIN MANEVİ AJANLARISINIZ! 01-01-1970 03:00 BİNDİK BİR ALAMETE… 01-01-1970 03:00 ZORLA DEĞİL YA! İNANMIYORUM 01-01-1970 03:00 KANIMIZ KURUSUN UNUTURSAK…! 01-01-1970 03:00 AYDIN İNSAN YUTTURMACASI! 01-01-1970 03:00 EMEKLİ NEDEN YAŞAR Kİ?             01-01-1970 03:00 EMPERYALİST AMERİKA DEDİĞİN… 01-01-1970 03:00 BUNLARI ASLA UNUTMAYIN! 01-01-1970 03:00 BELEDİYE BAŞKANI OLMAK! 01-01-1970 03:00 HANGİ ANNELER GÜNÜ? 01-01-1970 03:00 İLLİMUNATİ  İLE ÇAKTIRMADAN… 01-01-1970 03:00 BU MEKTUBU OKUYUN 01-01-1970 03:00 GARDAŞLIKMIŞ. NE GARDAŞLIĞI? 01-01-1970 03:00 YÖNETENLER KINA YAKSINLAR                                                01-01-1970 03:00 DANTEL- ENTEL ZÜPPELERİN  GÂVURLUĞU 01-01-1970 03:00 ŞİA- MUSEVİ TİYATROSU BİTER Mİ? 01-01-1970 03:00 AŞK, AYAĞA DA DÜŞTÜ, KÖTÜ YOLA DA 01-01-1970 03:00 KİMDE VOLTA İÇİN YÜREK VAR Kİ? 01-01-1970 03:00 KREDİ KARTI KAHRAMANLARI 01-01-1970 03:00 RAMAZAN’IN MAKARNA FEDAİLERİ 01-01-1970 03:00 KOÇU BEY ŞİMDİ YAŞIYOR OLSAYDI… 01-01-1970 03:00 ZEHİR ZlKKlM OLSUN O YEDİKLERİNİZ 01-01-1970 03:00 DİNCİ SOSYETELER…DİNCİ BURJUVALAR 01-01-1970 03:00 6 ŞUBAT’IN, KANAMASINI DURDURAMAYACAKSINIZ…! 01-01-1970 03:00 BU TERBİYESİZLİK, AHLAKSIZLIK UNUTULUR MU? 01-01-1970 03:00 IRKÇI SİZSİNİZ, BİZ DEĞİL…! 01-01-1970 03:00 FAŞİST ABD’NİN HESABI TUTMADI 01-01-1970 03:00 AH! O ÇOCUK MEZARLARI… 01-01-1970 03:00 NEDEN ÜÇ GÜN YAS DEĞİL? 01-01-1970 03:00 GÜN GELİR, DİKTATÖRLER DE FARE OLUR 01-01-1970 03:00 UNUTULMAZ AŞKIN SONU İNTİHARLA BİTTİ 01-01-1970 03:00 BİR KANDİL DAHA SÖNDÜ 01-01-1970 03:00 NE KİTAP FUARIYDI AMA ( ! ) 01-01-1970 03:00 ELİNİZDEN UTANMAZSANIZ ŞİKÂYET EDİN! 01-01-1970 03:00 BU ŞİİR’İ OKUYUN DA UTANIN? 01-01-1970 03:00 NİYE DENİZ DEĞİL DE  CHE? ( 2 ) 01-01-1970 03:00 NİYE DENİZ DEĞİL DE CHE? ( 1 ) 01-01-1970 03:00 ADAM GİBİ GERÇEĞİ  KONUŞUN  ( 2 ) 01-01-1970 03:00 ADAM GİBİ GERÇEĞİ  KONUŞUN  ( 1 ) 01-01-1970 03:00 UĞUR MUMCUYU ANLAMAK… 01-01-1970 03:00 12  EYLÜL’DE NEREDEYDİNİZ? 01-01-1970 03:00 AYNALAR DA YALAN SÖYLER 01-01-1970 03:00 BİR AĞIR ABİ’NİN İTİRAFLARI-2 01-01-1970 03:00 BİR AĞIR ABİ’NİN İTİRAFLARI-1 01-01-1970 03:00 BENİM BAŞIM BÖYLE TAŞA LAYIK. 01-01-1970 03:00 AHKASIZLAR… ASALAKLAR… PARAZİTLER… 01-01-1970 03:00 BEBEK KATİLİNİ AYAKTA ALKIŞLAMAK 01-01-1970 03:00 PARASIZLIKTAN VEREM OLUP ÖLDÜLER 01-01-1970 03:00 HANGİ KAFATASÇILIK? HANGİ IRKÇILIK? ( 2 ) 01-01-1970 03:00 HANGİ KAFATASÇILIK? HANGİ IRKÇILIK? ( 1 ) 01-01-1970 03:00 KOMŞU ET GETİRİRSE 01-01-1970 03:00 HIZLI TRENİ İLE AVUTAYIM SENİ (2) 01-01-1970 03:00 HIZLI TREN İLE AVUTAYIM SENİ (  1 ) 01-01-1970 03:00 AĞALAR, BEYLER, ÖTEKİLER 01-01-1970 03:00 KANUNİ DE AĞLAMIŞ! VAH! VAH!                01-01-1970 03:00 UNUTULMAZ AŞKIN SONU İNTİHARLA BİTTİ 01-01-1970 03:00 KİŞİLİKSİZ, KİMLİKSİZ İNSANLAR 01-01-1970 03:00 ADALET MİŞ! HANGİ ADALET? 01-01-1970 03:00 İBLİSİN ADI SİYONİST YAHUDİ ( 2 ) 01-01-1970 03:00 İBLİSİ’N ADI SİYONİST YAHUDİ   ( 1 ) 01-01-1970 03:00 NE “ANNELER GÜNÜ” SÜ BE? 01-01-1970 03:00 NİYE SESİNİZ ÇIKMIYOR ULAN? 01-01-1970 03:00 HANGİ KÜLTÜR POLİTİKASI? 01-01-1970 03:00 KURBAN OLUN SİZ, TÜRKLÜĞE 01-01-1970 03:00 UCUZ HAMASET  BEZİRGANLARI 01-01-1970 03:00 YALAKALAR, TAKLACILAR, YALANCILAR…! 01-01-1970 03:00 İRAN -İSRAİL TİYATROSU 01-01-1970 03:00 BEN Mİ YAPTIM BÜTÜN BUNLARI? 01-01-1970 03:00 SİZLERDEN UTANIYORUM, UTANACAĞIM 01-01-1970 03:00 KİMİN BU TABLO ? 01-01-1970 03:00 31 MART… ŞİMDİ AĞLA KARABAĞ ( 2 ) 01-01-1970 03:00 31 MART, ŞİMDİ AĞLA KARABAĞ (1) 01-01-1970 03:00 ALMA EMEKLİNİN AHlNl... 01-01-1970 03:00 SAMİMİ DEĞİLSİNİZ. ROL YAPIYORSUNUZ 01-01-1970 03:00 MUHTAR ADAYI ENFLASYONU 01-01-1970 03:00 ZEHİR ZIKKIM OLSUN O YEDİKLERİNİZ 01-01-1970 03:00 TALAS BELEDİYESİ’Nİ ALKIŞLAYIN! 01-01-1970 03:00 İSTEDİĞİNİZ KADAR SOKAKLARA DÖKÜLÜN ! 01-01-1970 03:00 ERDEMLİYSENİZ DOĞRULARI SÖYLEYİN ( 3 ) 01-01-1970 03:00 ERDEMLİYSENİZ DOĞRULARI SÖYLEYİN ( 2 ) 01-01-1970 03:00 ERDEMLİYSENİZ DOĞRULARI SÖYLEYİN ( 1 ) 01-01-1970 03:00 MOSSAD, İSTANBUL’DA MI KURULDU? 01-01-1970 03:00 O…… ÇOCUĞU EMPERYALİST AMERİKA 01-01-1970 03:00 ŞARON YA DA NETANYAHU 01-01-1970 03:00 HANGİ KİTAP FUARI ? 01-01-1970 03:00 SİZLERDEN UTANIYORUM, UTANACAĞIM (  2 ) 01-01-1970 03:00 SİZLERDE UTANIYORUM, UTANACAĞIM (  1 ) 01-01-1970 03:00 AH’IMDAN YERLER, GÖKLER İNLERSE… ( 2 ) 01-01-1970 03:00 AH’ IMDAN YER, GÖK İNLERSE! ( 1 ) 01-01-1970 03:00 YENİÇERİ  URBASINDAN KORKULUR  MU? 01-01-1970 03:00 ASALAKLAR… İNSAN GÖRÜNÜMLÜ YARATIKLAR 01-01-1970 03:00 2023 LOZAN GERÇEĞİ OLACAK Ml? (2) 01-01-1970 03:00 2023 LOZAN GERÇEĞİ OLACAK Ml? (1) 01-01-1970 03:00 İSTİKLAL KATLİAMININ YÜZSÜZ CANİSİ ( 1 ) 01-01-1970 03:00 TARİHİN EN REZİL İHANETİ   01-01-1970 03:00 KAYSERİ SENDEN UTANIYOR ( ! ) 01-01-1970 03:00 MENDERES OLMAK ve KARA LEKE ( 2 ) 01-01-1970 03:00 MENDERES OLMAK ve KARA LEKE ( 1 ) 01-01-1970 03:00 12 EYLÜL KARA LEKESİ ÇIKMAYACAK 01-01-1970 03:00